به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا : خودرو کادیلا، پروژه جدید شرکت سایپا پارس خودرو است که هنوز وارد بازار نشده و به تولید انبوه نیز نرسیده است. لازم به ذکر است این خودرو نسخه جدید خودروی تندر نود است. کادیلا (که با نام پروژه P۹۰ نیز شناخته می‌شود) یکی از جدید‌ترین محصولات گروه خودروسازی […]

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا :

خودرو کادیلا، پروژه جدید شرکت سایپا پارس خودرو است که هنوز وارد بازار نشده و به تولید انبوه نیز نرسیده است. لازم به ذکر است این خودرو نسخه جدید خودروی تندر نود است.

کادیلا (که با نام پروژه P۹۰ نیز شناخته می‌شود) یکی از جدید‌ترین محصولات گروه خودروسازی سایپا است که با برند پارس خودرو و در خطوط تولید این شرکت تولید می‌شود. این خودرو در واقع نسخه ایرانیزه شده رنو لوگان یا همان تندر ۹۰ است.

تندر ۹۰ خودرویی بسیار محبوب و موفق در بازار ایران بود که بیش از ۱۰ سال روی خط تولید ایران خودرو و پارس خودرو قرار داشت اما با بازگشت مجدد تحریم‌ها علیه ایران و خروج شرکت‌های خودرویی از جمله رنو فرانسه، تولید این خودرو متوقف شد. در همین زمان بود که سایپا تصمیم گرفت با توجه به درصد داخلی‌سازی تندر ۹۰ در ایران، نسخه ایرانیزه این خودرو را تولید کند؛ بر همین اساس پروژه تندر ۹۰ ایرانی با کد p۹۰ در این شرکت تعریف شد.

کادیلا در زیر کاپوت خود از موتور جدید ME۱۶ سایپا بهره می‌برد؛ این موتور که در واقع مشابه موتور TU۵P ایران خودرو است توانایی تولید ۱۱۵ اسب بخار قدرت در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و ۱۴۷ نیوتن متر گشتاور در ۴۰۰۰ دور در دقیقه را دارد. این توان تولیدی از طریق یک گیربکس ۵ دنده دستی به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد. البته طبق صحبت‌های مدیرعامل سایپا، تولید کادیلای اتوماتیک نیز با گیربکس ۶ سرعته AT ساخت DAE در دستور کار قرار دارد.

کادیلا همانند تندر ۹۰ در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق تورشن بیم بهره می‌برد. ترمز‌های این خودرو نیز در جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب از نوع کاسه‌ای بوده و به سیستم هایی نظیر ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD نیز مجهزند.