به گزارش سایت تهران شیرعلی نیا به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز، شنبه یکم اردیبهشت ۱۴۰۳، کار خود را بدون تغییر نسبت به هفته گذشته آغاز کرده و ثبات در اغلب محصولات بازار به چشم می‌خورد. هفته پیش، بازار خودرو با انتشار اخبار مربوط به افزایش درگیری‌های منطقه‌ای کار خود را با هیجان بالا […]

به گزارش سایت تهران شیرعلی نیا به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز، شنبه یکم اردیبهشت ۱۴۰۳، کار خود را بدون تغییر نسبت به هفته گذشته آغاز کرده و ثبات در اغلب محصولات بازار به چشم می‌خورد.

هفته پیش، بازار خودرو با انتشار اخبار مربوط به افزایش درگیری‌های منطقه‌ای کار خود را با هیجان بالا آغاز کرد. افزایش قیمت‌ها تا میانه هفته ادامه داشت، اما با رسیدن به روز سه‌شنبه، روند بازار نزولی شد و در نهایت روز چهارشنبه قیمت خودرو با شیب بیشتری کاهش یافت. بازار خودرو از آغاز روند معاملات امروز تا به این لحظه افت‌وخیز چندانی ندارد و اغلب محصولات داخلی و مونتاژی بازار بدون تغییر درحال خرید و فروش هستند.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی امروز تغییری نسبت به روزهای گذشته ندارد.

کوییک S دنده‌ای با مدل ۱۴۰۳ یکی از ارزان‌ترین هاچ‌بک‌های بازار داخلی به شمار می‌رود که تغییری نسبت به روز گذشته ندارد و به نرخ ۴۴۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

شاهین G با مدل ۱۴۰۳، سدان لوکس تولیدی شرکت سایپا، تا به این لحظه افت‌وخیزی نداشته و با ۷۸۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

سمند سورن پلاس بنزینی از رقبای پژو پارس در بین محصولات ایران‌خودرو است که به قیمت ۷۶۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو پارس LX TU5 یکی از محصولات محبوب بازار داخلی به شمار می‌رود که حاشیه‌های مربوط به آن از سال گذشته برطرف نمی‌شود و هم‌اکنون با همان نرخ ۸۸۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت روزانه خودرو داخلی 2_page-0001 (1)

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نیز در حال حاضر همانند داخلی‌های بازار تغییری ندارد.

جک J4 آپشنال ارزان‌ترین خودرو مونتاژی کرمان‌موتور است که از ابتدای امروز بدون تغییر و با ۹۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

ام‌وی‌ام X33 کراس یکی از جدیدترین محصولات مدیران خودرو و فیس‌لیفت X22 Pro به شمار می‌رود که هیچ نوسانی نسبت به روز گذشته نداشته و به قیمت یک میلیارد و ۹۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

جک S5 نیوفیس یکی از محبوب‌ترین محصولات کرمان موتور محسوب می‌شود که هیچ تغییری پیدا نکرده و با قیمت یک میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو ۵ نفره یکی از کراس‌اوورهای محبوب بهمن موتور است که این محصول نیز همانند دیگر خودروهای بازار با همان نرخ یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومانی هفته گذشته به فروش می‌رسد.

قیمت روزانه خودرو خارجی 2_page-0001 (1)

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

قیمت خودرو از ماه‌های گذشته، با سنگین‌تر شدن سایه رکود در بازار، همبستگی بسیار زیادی با نرخ ارز داشته است. در نتیجه زمانی که دلار در بازار آزاد صعودی می‌شود، می‌توان بلافاصله متوجه افزایش قیمت در بازار شد و با افت نرخ دلار، می‌توان تاثیر آن را روی بازار خودرو دید.

بنابراین اگر دولت بتواند نرخ ارز را در روزهای آینده کنترل کند، می‌توان انتظار داشت رکود در بازار خودرو ادامه پیدا کند، اما با افت‌وخیز آن قیمت خودرو هم بالا و پایین‌هایی را تجربه می‌کند.