شرکت معتبر «جِی دی پاور» هر ساله برندهای مختلف خودرو را در ابعاد مختلف بررسی و رده بندی می کند. در گزارش امسال این شرکت، برای اولین بار، برند کیا در شاخص «قابل اطمینان بودن» توانست با ثبت عدد 145 مشکل در هر 100 خودرو مقام اول را در این شاخص کسب کند.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا : شرکت معتبر «جِی دی پاور» هر ساله برندهای مختلف خودرو را در ابعاد مختلف بررسی و رده بندی می کنددر گزارش امسال این شرکت، برای اولین بار، برند کیا در شاخص «قابل اطمینان بودن» توانست با ثبت عدد ۱۴۵ مشکل در هر ۱۰۰ خودرو مقام اول را در این شاخص کسب کندپس از آن، به ترتیب بیوک با ۱۴۷ و هیوندای با ۱۴۸ مشکل در هر ۱۰۰ خودرو دو رتبه بعدی را به خود اختصاص دادند.

در بین برندهای لوکس، برند جنسیس توانست با ثبت عدد ۱۴۸ مشکل در هر ۱۰۰ خودرو بالاترین مقام را به خود اختصاص بدهدطبق گفته J. D. Power، معمولاً برندهای به اصطلاح «تولید انبوه» در این شاخص پیشتاز هستند، چرا که برندهای لوکس یا برتر «معمولاً از فناوری های بیشتری در خودروهای خود استفاده می کنند که این موضوع احتمال بروز مشکلات را افزایش می‌دهد» و لزوماً با استانداردهای تولید بالاتری هم نسبت به مارک‌های ارزان‌تر ساخته نمی‌شوند.

در بین خودروها نیز پورشه ۹۱۱ بهترین خودرو از این منظر شناخته شداین سومین بار در چهار سال گذشته و دومین سال متوالی است که پرچمدار اسپورت پورشه این افتخار را کسب می کندبرند پورشه نیز در جایگاه هفتم با امتیاز ۱۶۲ پس از لکسوس با ۱۵۹ و پیش از دوج با امتیاز ۱۶۶ قرار گرفت.

در انتهای لیست نیز لندرور با امتیاز نا امید کننده ۲۸۴ قرار گرفتاین متخصص تولید خودروهای شاسی بلند، همانند سال گذشته در قعر جدول ایستادرَم (۲۶۶)، ولوو (۲۵۶)، آلفارومئو (۲۴۵) و آکورا (۲۴۴) نیز عملکرد ضعیفی داشتند.

jd-power-dependability-2022.jpg

میانگین امتیاز کلی صنعت در این شاخص ۱۹۲ بوده استبه تفکیک نوع خودروسازان، برندهای انبوه به طور میانگین امتیاز ۱۹۰ را کسب کردند و این در حالی است که برندهای تولیدکننده خودروهای ممتاز، با ۱۴ امتیاز پایین تر میانگین ۲۰۴ را ثبت کردنددر حالی که تسلا به طور غیر رسمی در برخی از نتایج این مطالعه گنجانده شده است، جی دی پاور می گوید حجم نمونه ای که خودروهای این خودروساز به آن دسترسی دارد هنوز بسیار کوچک است.