وزیر کشور در حاشیه سفر خود به استان سمنان و بازدید از خط تولید فردا موتور وعده داد که بزودی 50 هزار تاکسی فرسوده در کشور با خودرو های برقی جایگزین خواهند شد.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا : وزیر کشور در حاشیه سفر خود به استان سمنان و بازدید از خط تولید فردا موتور وعده داد که بزودی ۵۰ هزار تاکسی فرسوده در کشور با خودرو های برقی جایگزین خواهند شد.

وی در این بازدید اظهار داشت: در حوزه حمل‌ونقل عمومی نوسازی ناوگان به‌ویژه نوسازی تاکسی و اتوبوس‌ها در دستور کار است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات در حمل‌ونقل عمومی اعم از اتوبوس تاکسی این است که به‌روزرسانی این وسایل و دستگاه‌ها در دستور کار است.

وحیدی ابراز امیدواری کرد تا تولیدکنندگان داخل نیز تاکسی خوب و مناسب پیشنهاد دهند که هم از نظر کیفیت و هم قیمت مناسب باشند تا ما نسبت به نوسازی حمل‌ونقل عمومی اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه نگاه ما و اولویت برقی کردن ناوگان است؛ گفت: امیدواریم با پیشنهاد مناسب و خوب یک تصمیم مناسب برای حوزه حمل‌ونقل عمومی اخذ شود.

به گزارش تسنیم شرکت صنایع اتومبیل‌سازی فردا با میزان سرمایه‌گذاری‌های تحقق یافته (ریالی و ارزی) به میزان یک هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال طبق پروانه بهره‌برداری در زمینی به مساحت یک هزار و ۷۰۰ مترمربع و زیربنا ۳۰۰ هزار مترمربع در شهرک صنعتی سمنان مستقر است.

محصولات تولیدی گذشته این واحد، خودروی سمند و خودروی چینی MG-RX۵ و پژو پارس دوگانه و تک سوز و محصولات تولیدی فعلی آن، خودروی FARDA SX۶ و FARDA SX۵ و B۵۱۱ FARDA و FARDA T۵ است.

محصولات تولیدی آتی صنایع خودروسازی فردا، خودروی کامیون ۶ تا ۸ تن و خودرو برقی است.

وزیر کشور در حاشیه بازدید از شرکت تیراژه ماشین نیز گفت: در حال حاضر این شرکت باید ۸۰ درصد تولیدات خود را بومی کند تا وزارت کشور بتواند با آن قرارداد همکاری امضا می‌کند.

شرکت‌های تیراژه ماشین و تیراژ دیزل با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۸۳ هزار مترمربع و زیربنای حدود ۱۷ هزار مترمربع در شهرک صنعتی سمنان واقع است.

این واحدهای تولیدی ظرفیت تولید اسمی سالانه ۳ هزار انواع لودر، لیفتراک، بیل مکانیکی و انواع کامیون و کشنده را دارد و برای ۴۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

مشکلات تیراژه ماشین و تیراژ دیزل به گفته مدیران این واحدها در خصوص تخصیص و تأمین ارز از بانک مرکزی، مباحث مربوط به قاچاق لوازم‌یدکی محصولات تولیدی واحد، واردات بی‌رویه لوازم و قطعات یدکی و کمبود نیروی انسانی کارگری، واردات ماشین‌آلات و کامیون‌های دست دوم، عدم تطابق استانداردهای جدید تعریف شده با بازار و کاربری‌ها است.