به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا : سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگن در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به اینکه اخیرا در فضای مجازی شاهد انعکاس حجم بالای درج آگهی های فروش خودرو با روش های مختلف و بعضا عجیب هستیم، به منظور تنویر افکار عمومی و جلوگیری از بروز مشکلات […]

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا : سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگن در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به اینکه اخیرا در فضای مجازی شاهد انعکاس حجم بالای درج آگهی های فروش خودرو با روش های مختلف و بعضا عجیب هستیم، به منظور تنویر افکار عمومی و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی آتی و متضرر نشدن هموطنان در مراحل ثبت نام، خرید و تحویل خودرو موارد ذیل مورد تاکید است:

۱-  متقاضیان خرید خودرو باید صرفا از طریق اطلاعیه های موجود در سایت های رسمی شرکت های تولید کننده و در چارچوب بخشنامه های رسمی صادره که شماره و تاریخ مجوز های اخذ شده در آن درج شده اقدام به ثبت نام کنند.

۲-  هرگونه آگهی و اطلاعیه صادره در فضای مجازی که همزمان از طریق شرکت های اصلی اطلاع رسانی نشده باشد فاقد وجاهت قانونی است.

۳-  تمامی شرکت های تولید کننده خودرو مکلف به اطلاع رسانی سریع و جامع بخشنامه های فروش از طریق سایت رسمی شرکت و با درج شماره و تاریخ مجوز اخذ شده از وزارت صمت  هستند.

۴- تمامی روش های فروش با موعد تحویل بیش از یک ماه نیازمند اخذ مجوز است.

۵- برای آن دسته از خودروهایی که برای اولین بار مقرر است وارد چرخه عرضه در کشور شود قبل از اعلام شرایط فروش صرفا از طریق سایت رسمی شرکت ، دریافت هرگونه وجه از طریق شرکت اصلی و یا نمایندگی ها با عناوین فروش حواله ، دریافت وجه علی الحساب و … ممنوع است.

۶- با توجه به ممنوعیت واردات خودرو به کشور صدور هرگونه اطلاعیه پیش فروش خودروهای وارداتی در فضای مجازی فاقد وجاهت است.