به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا ، درباره خرید اقساطی خودرو نظرات مختلفی وجود دارد. بعضی از مردم تصور می‌کنند که خرید ماشین قسطی به‌صرفه نیست و بهتر است که هزینه ماشین را به صورت یک‌جا پرداخت کرد. اما قیمت سرسام‌آور انواع خودروها باعث شده است که بیشتر مردم سراغ خرید اقساطی خودرو بروند و […]

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا ، درباره خرید اقساطی خودرو نظرات مختلفی وجود دارد. بعضی از مردم تصور می‌کنند که خرید ماشین قسطی به‌صرفه نیست و بهتر است که هزینه ماشین را به صورت یک‌جا پرداخت کرد. اما قیمت سرسام‌آور انواع خودروها باعث شده است که بیشتر مردم سراغ خرید اقساطی خودرو بروند و هزینه ماشین را در قسط‌های ماهیانه پرداخت کنند. اگر شما هم قصد خرید ماشین قسطی را دارید و هنوز تصمیم نگرفته‌اید، در این مقاله درباره مزایا و معایب خرید اقساطی خودرو و نحوه خرید قسطی محصولات ایران خودرو و سایپا صحبت می‌کنیم.

مزیت‌های خرید خودرو قسطی

خرید خودرو قسطی مزیت‌های مختلفی دارد. از جمله این مزایا، رهایی از پس‌انداز و قرض، مدیریت هزینه‌ها و انتخاب بهترین خودرو هستند. در این بخش، مزیت‌های خرید اقساطی خودرو را مرور می‌کنیم.

خرید ماشین بدون قرض و پس‌انداز

با خرید ماشین اقساطی لازم نیست پولتان را پس‌انداز کنید یا از دوستان و خانواده پول قرض کنید، می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای منطقی، صاحب ماشین شوید. بنابراین، خرید اقساطی خودرو در مدیریت هزینه‌ها به شما کمک می‌کند. به‌علاوه، خرید نقدی دردسرها و مشکلات خودش را دارد. کمبود بودجه لازم، افزایش هزینه‌ها به دلیل تورم و زیر بار قرض رفتن از جمله این مشکلات هستند. خرید قسطی این نگرانی‌ها را ندارد و در زمان کوتاهی، شما را به خودروی موردعلاقه‌تان می‌رساند.

خرید خودروهای باکیفیت با پرداخت قسطی

اگر از روش خرید ماشین اقساطی استفاده کنید، می‌توانید با بررسی خودروهای مختلف شرکت‌های سایپا و ایران خودرو، بهترین ماشین را انتخاب کنید. در حالی‌که این گزینه در خرید نقدی وجود ندارد و شما با توجه به بودجه‌تان باید خرید کنید. در مقابل، خرید قسطی به شما اجازه می‌دهد که خودروهای گران‌قیمت و باکیفیت بخرید و از ماشین‌تان راضی باشید.

رهایی از نوسان‌های بازار

برای خرید نقدی ماشین باید پولتان را پس‌انداز کنید و چند ماه صبر کنید. در طول این چند ماه، ارزش پول شما کم می‌شود و ممکن است قیمت خودروها زیاد شود. اما با خرید اقساطی خودرو، لازم نیست نگران افزایش هزینه‌ها باشید. قیمت هر کدام از خودروها مشخص است و شما هزینه را در اقساط ماهانه پرداخت می‌کنید.

انجام مراحل خرید به صورت آنلاین

در روش خرید نقدی باید به نمایشگاه‌های مختلف بروید و با فروشنده‌های گوناگون ملاقات کنید. به‌علاوه در این روش، ممکن است با اختلاف قیمت هم مواجه شوید. برای خرید ماشین قسطی لازم نیست از خانه بیرون بروید و گرفتار ترافیک و آلودگی هوا شوید. انواع مدل‌های ماشین را در سایت‌های خرید اعتباری مقایسه کنید، به صورت آنلاین ثبت‌نام کنید و مدارک را بارگذاری کنید. در نهایت، فقط برای بستن قرارداد و تحویل خودرو باید سراغ فروشنده‌ها بروید.

معایب خرید خودرو قسطی

بعضی از خریداران خودرو به دلیل معایب خرید خودرو قسطی سراغ این روش نمی‌روند. از جمله این معایب طولانی‌شدن اقساط و کلاه‌برداری فروشنده‌ها هستند. در صورتی‌که طولانی‌شدن قسط‌ها برای شما خوشایند نیست، می‌توانید برای پرداخت هزینه ماشین از اقساط کوتاه‌مدت استفاده کنید.

به‌علاوه، اگر نکات خرید ماشین قسطی را رعایت کنید و روش‌های مطمئنی برای خرید استفاده کنید، گرفتار این مشکلات نخواهید شد. در بخش بعدی، راه‌های خرید قسطی خودروهای سایپا و نحوه خرید قسطی محصولات ایران خودرو را معرفی می‌کنیم. با استفاده از این روش‌ها، با خیال راحت سراغ خرید ماشین اقساطی بروید.

نحوه خرید قسطی ماشین‌های سایپا

2.webp

مطمئن‌ترین روش خرید قسطی ماشین‌های سایپا، مراجعه به سایت‌های خرید اعتباری است. خرید ماشین قسطی از این سایت‌ها به ضامن احتیاجی ندارد و هزینه تمام‌شده ماشین هم کمتر است. در ابتدا برای شروع خرید خودرو قسطی از شرکت سایپا، انواع مدل‌های شاهین و کوییک را بررسی کنید و با ویژگی‌های فنی و امکانات رفاهی آن‌ها آشنا شوید.

بعد از انتخاب خودرو، در یکی از سایت‌های اعتباری ثبت‌نام کرده و مدارک لازم را بارگذاری کنید. مدارک لازم برای خرید خودرو قسطی، شناسنامه، کارت ملی، چک صیادی، مدارک احراز شغلی، کد ثنا، برگه سخا، گواهی امضای محضری و احراز محل سکونت هستند. در نهایت، خودروی شما کارشناسی می‌شود و بعد از واریز اولین قسط، می‌توانید قرارداد را ببندید و خودرو را تحویل بگیرید.

نحوه خرید قسطی ماشین‌های ایران خودرو

3.webp

برای شروع خرید قسطی ماشین‌های ایران خودرو، باید در معتبرترین سایت خرید قسطی ثبت‌نام کنید و ماشین‌های مختلف این شرکت را بررسی کنید. هنگام خرید به بودجه و اولویت‌هایتان توجه کنید و بهترین خودرو را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب خودرو، نوبت تهیه مدارک است. مدارک احراز شغلی، کد ثنا، گواهی امضای محضری، احراز محل سکونت و برگه سخا مدارک عمومی خرید ماشین هستند. برای ثبت‌نام در سایت خرید قسطی ماشین به شناسنامه و کارت ملی احتیاج دارید. در نهایت، چک صیادی مدرک ضمانت شما است. با ارائه چک صیادی لازم نیست ضامن داشته باشید و گواهی کسر از حقوق ارائه کنید.

شرایط خرید خودرو به صورت اقساطی چیست؟

مهم‌ترین شرط خرید خودرو قسطی نداشتن چک برگشتی و خوش‌حسابی در سیستم بانکی است. اگر قبلا از بانک‌های مختلف وام گرفته‌اید یا تجربه خرید قسطی داشته‌اید، قسط‌های قبلی را پرداخت کنید و بعد مراحل خرید ماشین قسطی را شروع کنید.

جمع‌بندی

اگر قصد دارید تا پایان سال ۱۴۰۲ ماشین بخرید، بهتر است همین الان از امکان خرید ماشین قسطی استفاده کنید. با استفاده از مطمئن‌ترین راه‌های خرید قسطی خودروهای سایپا و ایران‌خودرو، لازم نیست نگران افزایش قیمت خودرو باشید و از دوست و آشنا قرض بگیرید. هر چقدر زودتر مدارک لازم برای خرید خودرو قسطی را کامل کنید، زودتر به ماشین موردعلاقه‌تان می‌رسید.

سوالات متداول

مدارک لازم برای خرید خودرو قسطی چیست؟

برای خرید ماشین قسطی به شناسنامه، کارت ملی، چک صیادی، برگه سخا، کد ثنا و مدارک احراز شغلی و احراز محل سکونت احتیاج دارید.

مطمئن‌ترین روش خرید قسطی خودروهای سایپا چیست؟

از بین راه‌های خرید قسطی خودروهای سایپا، مطمئن‌ترین روش ثبت‌نام در سایت‌های اعتباری و خرید با چک صیادی است.

آیا برای خرید خودرو قسطی به ضامن احتیاج دارید؟

خیر، خرید ماشین قسطی در سایت‌های خرید اعتباری به ضامن احتیاج ندارد.

کد ثنا چیست؟

برای دریافت اعتبار و دریافت ابلاغیه‌های قضایی باید کد ثنا داشته باشید. این کد را می‌توانید از وبسایت عدل ایران بگیرید.

کد سخا چیست؟

کد سخا برای احراز محل سکونت مالک خودرو و تسهیل فرایند تعویض پلاک استفاده می‌شود. با مراجعه به سامانه سخا، می‌توانید کد سخا بگیرید.

چک صیادی چیست؟

چک صیادی یکی از جدیدترین چک‌های بانکی است و برای دریافت وام و خرید قسطی استفاده می‌شود. با ارائه این چک نیازی به ضامن و گواهی کسر از حقوق ندارید.