دیروز دوشنبه بازار سهام روندی منفی را داشت و بیشتر شاخص‌سازان در پایان بازار دیروز تحرکات منفی را داشتند اما روند بازار امروز به چه صورت خواهد بود؟

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از  صدای بورس: کارشناس بازار سرمایه درباره روند اصلاحی امروز بازار سهام گفت: بازار پس از رشد شارپی دو ماه اخیر و رسیدن به مستحکم‌ترین مقاومت پیش روی خود، وارد فاز اصلاح شده است که تقارن آن با کاهش نرخ ارز، روند ریزشی بازار را همانند حرکت صعودی آن، شارپی کرده است.

 

۸:۵۰

🔹برترین‌های تقاضای #بورس

#شسپا

#کرازی

#کحافظ

🔹بیشترین عرضه بورس

#شپنا

#ددامح

#شستا

🔹برترین‌های تقاضای #فرابورس

#مدیریت

#سپیدما

#ساینا

🔹بیشترین عرضه فرابورس

#فرابورس

#کمرجان

#کلر

۹:۰۵

امروز بازار با گرایشی منفی, پر عرضه آغاز به کار کرده است.

۹:۱۵

فلزات اساسی نیز امروز در تالار بورس با فشار فروش داد و ستد می شوند.#فولاد, #فملی, #ذوب و #فخوز با گرایشی منفی متعادل اند.#فجر, #فروی, #کاوه, #فاسمین, #کویر, #فولای و #فپنتا از جمله پر عرضه های گروه اند.در این میان #فزرین و #میدکو مثبت و متعادل اند.

۹:۲۰

محصولات شیمیایی نیز در بازار بورس یکپارچه قرمز با فشار فروش همراه اند.#پترول #نوری #شگویا #شصدف #تاپیکو و #فارس از جمله نمادهای در عرضه ی گروه اند.در این میان #ساینا و #شستان با افزایش تقاضا داد و ستد می شوند.

۹:۳۰

در میان فشار فروش حاکم بر بانکی ها #وسالت با افزایش تقاضا یک نماد مثبت گروه است.#وبملت٬ #وتجارت٬ #وبصادر٬ #وپارس و #وسینا نیز پر عرضه داد و ستد می شوند.

۹:۴۵

پس از افزایش تقاضا در #شبندر شاهد بهبود تقاضا در نمادهای بزرگ بازار هستیم

۹:۵۵

نماد فارس با افت بیش از ۳ درصد و قیمت ۱۲۴۰ تومان حجم معامله بیش از ۲۶ میلیونی را پشت سر گذاشته است؛ خرید حقیقی ۳۷ درصد و حقوقی ۶۳ درصد

۱۰:۱۲

سهم شستا با قیمت ۱۳۵۰ تومان با افت ۳.۵ درصد و حجم معامله بیش از ۱۳۰ میلیونی در حال دادوستد؛ خرید حقیقی ۷۶ درصد و حقوقی ۲۴ درصد / در میان هم‌گروهی‌های شستا تنها نمادی که در دامنه مثبت معامله می‌شود #وامید است که رشد بیش از ۲.۵ درصد را با قیمت ۱۳۸۴ تومان نشان می‌دهد.

اطلاعات بازار:

شاخص کل ۱,۴۸۴,۴۹۲

۳۹۴۷۶.۹۱ واحد منفی

ارزش بازار ۵۹,۵۰۱,۸۶۷ میلیارد ریال

ارزش معاملات ۵۹,۴۸۳ میلیارد ریال

حجم معاملات ۷.۳۴۰ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص

فارس ۴۲۲۵ واحد منفی

شستا ۲۲۶۷ واحد منفی

فولاد ۲۲۶۶ واحد منفی

فملی ۱۹۹۶ واحد منفی

پارسان ۱۴۹۵ واحد منفی

وغدیر ۱۲۹۳ واحد منفی

تاپیکو ۱۲۴۰ واحد منفی

بیشترین حجم معاملات:

شبندر ۸۷۷ میلیون سهم

دی ۷۴۳ میلیون سهم

خساپا ۵۶۳ میلیون سهم

خودرو ۴۷۸ میلیون سهم

خپارس ۳۱۹ میلیون سهم

۱۰:۲۴

کانه های فلزی نیز امروز در بازار سهام با بهبود تقاضا متعادل داد و ستد می شوند.#کدما و #کنور نمادهای مورد توجه گروه اند.#کروی, #کگل و #کچاد با گرایشی مثبت متعادل داد و ستد می شوند.#کاما, #ومعادن, #کبافق, #اپال, #تاصیکو و #کمنگنز منفی و متعادل اند.

۱۰:۳۳

فخوز ،کچاد ، کگل ، فملی اخابر سبز پوش شدند.

۱۰:۴۷

سهم کسعدی ، کحافظ و کصدف با افزایش تقاضا نمادهای مورد توجه گروه کاشی و سرامیکی ها هستند.

۱۰:۵۵

فولاد با افزایش بیش از ۱ درصد به قیمت ۱۲۲۶ تومان رسیده و #فملی با رشد بیش از ۱ درصد بر روی قیمت ۱۴۱۳ تومان در حال دادوستد است.

۱۱:۲۴

خاندوزی: بانکداری فعلی، ثروتمندان را بر فقرا ترجیح می‌دهد

وزیر امور اقتصادی و دارایی:

🔹بانک‌های کشور ۹۷ درصد پول و نقدینگی را منتشر می‌کنند و تخصیص می‌دهند.

🔹گاهی بانک‌ها به جای صرف این پول‌ها در بخش‌های مولد با انحراف پول از بخش واقعی، باعث تخریب اقتصاد می‌شوند.

🔹استفاده از فناوری‌های نوین باعث شفافیت و مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی می‌شود که با همکاری بانک مرکزی این موضوع را دنبال می‌کنیم.

🔹امروز همه بانک‌ها کارکرد مشابهی در زمینه سرمایه‌گذاری دارند در حالی که باید با بازنگری در قانون بانکداری به سایر عملیات بانکی مانند کارکردهای تجاری و توسعه‌ای توجه شود.

🔹نظام بانکی وثیقه محور ثروتمندان را به فقرا ترجیح می‌دهد و منابع را از کسانی که بیشترین نیاز را دارند سلب می‌کند و نابرابری‌ها را تعمیق می‌دهد.

۱۱:۳۵

نماد معاملاتی #وکار بعد از بازگشایی به صف فروش نشست.

۱۱:۴۶

گام تازه سازمان بورس برای سلامت بازار سرمایه

دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس:

🔹کانون سهامداران حقیقی در جریان است

🔹 بخش دیده بان بازار سرمایه را مورد تمرکز و توجه قرار داده‌ایم و کلیه فعالان بازار سرمایه امکان ارائه گزارش تخلفات صورت گرفته در بازار سرمایه را به دیده بان بازار دارند

🔹 شرط سازمان بورس برای عرضه خودرو در بورس کالا، حذف قیمت‌گذاری دستوری خودرو است

🔹 یکی از قول‌های بنده به سهامداران راه‌اندازی کانون سهامداران حقیقی بوده است،این کار در جریان است و حتی مستندات آن روی سایت سازمان بورس قرارگرفته است

۱۲:۱۵

معاملات بازار بورس تهران در ۹امین روز شهریور ماه در حالی رو به اتمام است که مجددا شاهد افزایش فشار فروش و قدرت نمایی فروشندگان هستیم.

۱۲:۳۰

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز ۹ شهریورماه، با کاهش ۲۷ هزار واحدی (۱.۸۲ درصد) به کار خود پایان داد.

حقوقی‌ها امروز حدود ۶۹۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۱۲هزار و ۱۷۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۹درصد یعنی دو هزار و ۳۰۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۶درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «خودرو و ساخت قطعات» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «قند و شکر» و «ماشین‌آلات و تجهیزات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد شپنا، شتران و شستا لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به #شبندر، #تایرا و #سمگا معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری پالایش نفت اصفهان حدود ۶۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پالایش نفت بندرعباس با برتری حدود ۹۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۷۰نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۸۶نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۰۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۱۶۰میلیارد تومان بود.