بازار سهام دیروز در اولین روز معاملاتی هفته با افت گسترده شاخص بورس رو به رو شد و در پایان معاملات در محدوده یک میلیون و ۳۷۵ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از  صدای بورس یکی از کارشناسان بازار سرمایه درباره وضعیت بازار امروز گفت: مقطعی ممکن است روند بازار درست شود اما تحرکات مثبت و متعادل در بازار به وجود نمی‌آید.


۱۲:۳۰

افت ۳۵هزار و ۳۴۹واحدی شاخص کل (۲.۶درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۳۴۰هزار واحدی قرار داد.
شاخص‌ هم وزن نیز ۲.۸درصد افت کرد. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از سه هزار و ۶۷۰میلیارد تومان رسید.
نمادهای فولاد، فملی و پارسان بیشترین تاثیر در افت شاخص کل بورس را به عهده داشتند.‎

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود هزار و ۳۷۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۶۷۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۴۷درصد یعنی هزار و ۷۱۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۳۷درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی » و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «حمل و نقل آبی» و «استخراج نفت گاز و خدمات جانبی » به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد اتکای، فملی و شپنا لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به حسیر، سمایه و فاراک معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت بیمه اتکایی ایرانیان معادل ۵۳میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی ریل سیر کوثر با برتری دو میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در چهار نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۲۱۵نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۳۰۰میلیارد تومان بود.


۱۲:۲۰

در دقایق پایانی تلاش هایی برای جمع کردن صف فروش #خودرو و #خساپا محسوس است.


۱۱:۵۶

در میان معاملات منفی گروه انبوه سازی ها #ثرود و #ثپردیس با تعادل میان خریداران و فروشندگان مثبت داد و ستد می شوند.#وثخوز نیز نماد مورد توجه گروه است.


۱۱:۳۴

خدمات فنی و مهندسی نیز امروز فشار فروش را تجربه می کنند.#تابا, #رنیک، #تپولا, #رتکو و #رمپنا پر عرضه داد و ستد می شوند.


۱۱:۱۷

در میان معاملات منفی هتل داری ها #گکوثر مثبت و متعادل داد و ستد می شود.


۱۱:۱۵

کاشی و سرامیکی ها نیز با فشار فروش یکپارچه منفی داد و ستد می شوند.


۱۰:۵۰

سیمانی ها نیز با قدرت نمایی فروشندگان داد و ستد می شود.در این میان #سجام در مدار مثبت معامله می شود.


۱۰:۱۳

اطلاعات بازار:

شاخص کل ۱,۳۵۸,۱۱۷

۱۷۵۵۲.۱۷ واحد منفی

ارزش بازار ۵۴,۲۱۹,۹۰۸ میلیارد ریال

ارزش معاملات ۱۴,۴۵۹ میلیارد ریال

حجم معاملات ۲.۵۹۹ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص

فولاد ۱۱۷۳ واحد منفی

فملی ۱۰۵۱ واحد منفی

وغدیر ۱۰۲۷ واحد منفی

پارسان ۱۰۱۳ واحد منفی

شپنا ۹۵۱ واحد منفی

شتران ۸۹۷ واحد منفی

شپدیس ۸۱۵ واحد منفی

 

بیشترین حجم معاملات :

خودرو ۲۴۷ میلیون سهم

خساپا ۲۱۲ میلیون سهم

وپارس ۱۹۲ میلیون سهم

خپارس ۱۸۴ میلیون سهم

کرمان ۱۴۰ میلیون سهم


۱۰:۰۶

#ودی و #وحکمت تنها نماد های مثبت،متعادل بیمه ای ها هستند.


۱۰:۰۵

کانه های فلزی نیز با افت قیمت داد و ستد می شوند.در این میان #اپال تک نماد مثبت،متعادل گروه است.


۹:۵۹

بانکی ها نیز در غیاب #دی و #وبملت با فشار فروش داد و ستد می شوند.در این میان #وزمین و #سمایه مثبت،متعادل معامله می شوند.#وتجارت، #وبصادر، #وپارس، #وشهر، #وپست، #وکار منفی و متعادل اند.#ونوین و #وپاسار نیز نماد های پر عرضه گروه اند.


۹:۵۵

شیمیایی ها در غیاب #فارس همسو با دیگر گروه ها با گرایش منفی نوسان قیمت را تجربه می کنند.#شاراک، #پترول، #آریا، #شگویا، #شپدیس، #شیران، #تاپیکو و #شبصیر در مدار منفی داد و ستد می شوند.#زاگرس، #شصدف،#شغدیر و #شخارک نیز نماد های پر عرضه گروه اند.در این میان #نوری، #شپلی، #شرنگی و #َشتوکا مثبت و متعادل معامله می شوند.


۹:۵۰

فلزات اساسی یکپارچه با افت قیمت داد و ستد می شوند.#فولاد، #فملی، #فجهان، #ذوب، #فسبزوار، #فخوز، #فجر،#فنورد و #کویر با گرایش منفی و متعادل معامله می شوند.#فروی، #فمراد، #فسرب، #فولای، #فایرا، #فرآور، #کیمیا و #زنگان نیز نماد های پرعرضه گروه اند.


۹:۲۸

خودرویی ها امروز نوسان قیمت با گرایش منفی را تجربه می کنند.#خودرو، #خساپا، #خگستر، #خپارس، #خنصیر، #خبهمن، #خمحرکه، #خمهر، #ختوقا و #خلنت منفی و متعادل داد و ستد می شوند.#خزر، #ختور، #خکار، #خفنر، #خریخت و #خرینگ نیز از جمله نماد های پرعرضه گروه اند.در این میان #خزامیا، #خاهن و #خکمک در مدار مثبت معامله می شوند.


۹:۱۸

نفتی ها امروز یکپارچه با فشار فروش داد و ستد می شوند.#شپنا، #شبندر، #شتران، #شبریز، #شسپا، #شاوان و #شبهرن منفی و متعادل اند.#شپاس و #شنفت نیز از جمله نماد های پرعرضه گروه اند.


۹:۰۸

بازار امروز با گرایشی منفی متعادل آغاز به کار کرده است.


۸:۴۷

🔹برترین‌های تقاضای #بورس

#ولیز

#پارند

#واعتبار

 

🔹بیشترین عرضه بورس

#خنصیر

#وسخراج

#غنوش

 

🔹برترین‌های تقاضای #فرابورس

#سپیدما

#اوصتا

🔹بیشترین عرضه فرابورس

#فرابورس

#سمگا

#کاسپین