به نظر می‌رسد بورس امروز بیشتر تحت تاثیر خبر لغو افزایش قیمت خودرو و وضعیت قیمت دلار باشد.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از صدای بورس، بورس هفته گذشته را مثبت به پایان رساند. تعلیق نمادهای خودرویی در پی افزایش قیمت سایپا و ایران‌خودرو، بازار سهام را با پیشتازی بانکی‌ها سبز کرد.


۱۲:۳۰

افت ۱۷هزار و ۳۰۱واحدی شاخص کل ( ۱.۲درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۳۹هزار واحدی قرار داد.
شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۸۵درصد افت کرد.
ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به چهار هزار و ۹۰میلیارد تومان رسید.

نمادهای فارس، فولاد و شستا بیشترین تاثیر در افت شاخص کل بورس را به عهده داشتند.‎

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۳۷۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد چهار هزار و ۱۰۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۰درصد یعنی ۸۱۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۹درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فرآورده‌های نفتی»، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «فلزات اساسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» و «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد شپنا، بپاس و شبندر لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به نوری، شنفت و شپدیس معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت پالایش نفت اصفهان معادل ۴۱میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پتروشیمی نوری با برتری ۱۶میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۳۴نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۰نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۱۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۳۰میلیارد تومان بود.


۱۲:۰۰

نبض مثبت در کاشی و سرامیکی ها محسوس است. #کسعدی تک نماد منفی و متعادل گروه است.


۱۱:۰۹

اطلاعات بازار:

شاخص کل ۱,۴۴۳,۰۵۰

۱۳۴۳۰.۲۱ واحد منفی

ارزش بازار ۵۷,۶۶۳,۹۹۶ میلیارد ریال

ارزش معاملات ۳۱,۱۵۷ میلیارد ریال

حجم معاملات ۴.۰۲۶ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص

فارس ۲۱۵۴ واحد منفی

فولاد ۱۵۳۹ واحد منفی

شستا ۱۱۳۷ واحد منفی

شپنا ۱۰۲۶ واحد منفی

وبملت ۸۸۰ واحد منفی

شتران ۸۱۲ واحد منفی

وغدیر ۶۳۰ واحد منفی

 

بیشترین حجم معاملات :

وبملت ۳۳۵ میلیون سهم

وسکرمان ۲۲۴ میلیون سهم

کرمان ۱۹۳ میلیون سهم

وتجارت ۱۴۶ میلیون سهم

وبصادر ۱۲۲ میلیون سهم

 


۱۱:۰۵

قندی ها با گرایش مثبت نوسان قیمت را تجربه می کنند. در این میان #قنیشا، #قشکر، #قهکمت و #قمرو با تعادل میان خریداران و فروشندگان با گرایش منفی معامله می شوند.#قثابت و #قشرین نیز نماد های پر عرضه گروه اند.


۱۱:۰۰

نبض مثبت در غذایی ها مشهود است.#غفارس، #غشهداب، #غزر، #غگل، #غکورش، #غدام، #غاذر، #غگلستا مثبت و متعادل داد و ستد می شوند. #غشصفا، #غمینو، #غگلپا و #غچین نیز با فشار فروش در مدار منفی معامله می شوند.#غویتا، #غسالم، #تبرک، #غبهار و غپونه نماد های مورد توجه گروه اند.


۱۰:۴۸

نماد شستا با قیمت ۱۱۸۵ تومان با افت بیش از ۲ درصد حجم معامله ۵۰ میلیونی داشته است ؛ تمامی نمادهای گروه به جز #وامید که با نوسان مثبت همراه است با افت قیمت در مدار منفی معامله می‌شوند.


۱۰:۲۸

در این دقایق شاهد تحرکات مثبتی در پالایشی ها هستیم. #شبندر و #شبریز با گرایش منفی در مدار صفر معامله می شوند.


۱۰:۰۰

فشار فروش در فلزات اساسی محسوس است.#فولاد، #فملی، #فجهان، #ذوب، #فسبزوار،#فاسمین، #فروی، #فلوله، #فجر، #هرمز، #فروس، #کاوه و #فسرب با گرایش منفی،متعادل اند.در این میان #وسدید، #فولای، #فولاژ و #فافق با تعادل میان خریداران و فروشندگان با گرایش مثبت و متعادل داد و ستد می شوند.#زنگان نیز پر تقاضا در سقف قیمتی خود معامله می شود.


۹:۳۰

محصولات شیمیایی نیز همسو با دیگر گروه ها با گرایش منفی داد و ستد می شوند.#نوری، #پترول، #شاراک، #آریا، #زاگرس، #شگویا، #فارس، #بوعلی و #تاپیکو منفی و متعادل اند. در این میان #شبصیر، #شپدیس، #خراسان، #شجم و #شیراز مثبت و متعادل معامله می شوند.#شفن، #شلرد و #شجم نیز نماد های مورد توجه گروه اند.


۹:۱۵

نفتی ها امروز با برتری فروشندگان، افت قیمت را تجربه می کنند.#شپنا، #شبندر، #شسپا، #شبریز، #شبهرن، #شزنگ، #ونفت و #شرانل با گرایش منفی،متعادل اند. در این میان #شاوان و #شنفت در مدار مثبت و متعادل معامله می شوند.#شتران نیز تک نماد پر عرضه گروه است.


۹:۰۵

بازار با تعادل میان خریداران و فروشندگان با گرایش منفی آغاز به کار کرده است.


🔹برترین‌های تقاضای #بورس

#شفن

#تاصیکوح

#لسرما

 

🔹بیشترین عرضه بورس

#دپارسح

#وسخوز

#وسخراج

 

🔹برترین‌های تقاضای #فرابورس

#شاوان

#ثالوند

#وسپهر

 

🔹بیشترین عرضه فرابورس

#خدیزل

#غگز