عملکرد طوفانی گروه خودرویی از ابتدای بورس دیروز موجب شد که با وجود عملکرد کم‌رمقی که اکثریت صنایع و نمادها تجربه می‌کردند، نماگرهای اصلی تالار شیشه‌ای در نهایت با ثبت بازدهی مثبت کار خود را به پایان برسانند. شاخص کل بورس توانست طی معاملات دیروز با ثبت رشد ۰.۵۴ درصدی، خود را به محدوده ۲.۰۵۱ میلیون واحدی برساند و از سمت دیگر، شاخص هم‌وزن نیز که روز سبز اما ضعیف‌تری را تجربه می‌کرد، توانست با رشد ۰.۳۶ درصدی همراه شود. ارزش معاملات خرد سهام عدد ۵۷۰۵ میلیارد تومان را ثبت کرد و شاهد خروج پول ۲۳۴ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا :

۱۲:۴۰⏰
خلاصه بازار امروز
در پایان بازار امروز شاخص کل با افت ۱۳ هزار واحدی به کارش خاتمه داد و تا سطح ۲ میلیون و ۳۷ هزار واحد به عقب رفت.
تراز نقدینگی حقیقی‌ها امروز هم منفی شد و خروج ۵۸۳ میلیارد تومانی پول رقم خورد. ارزش معاملات خرد نیز به ۴.۴ هزار میلیارد تومان رسید.
نمادهای وگستر و غمایه صدرنشین ورود پول سهامداران خرد بودند و نمادهای وبملت و خودرو بیشترین حمایت را از سوی حقوقی‌ها داشتند.


۱۲:۱۸⏰
در دقایق پایانی، شاخص کل با افت بیش از ۱۲ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۳۹ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با افت بیش از ۵ هزار واحدی همراه بوده است.
نمادهای فملی، شستا، شپدیس، فولاد، خودرو و فارس در صدر منفی‌سازان بورس قرار دارند و خودرو، فلزات اساسی و محصولات شیمیایی به ترتیب با ارزش معامله ۶۱۰ میلیارد تومان، ۲۰۹ میلیارد تومان و ۱۸۴ میلیارد تومان برترین صنایع بازار هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند.


۱۲:۰۵⏰
ثبهساز از چراغ‌های سبز بازار سراسر قرمز امروز به شمار می‌رود که با قیمت ۳۰۹.۸ تومان رشد بیش از ۳.۵ درصدی داشته و حجم معامله آن به ۱۲۷ میلیون سهم رسیده است.


۱۱:۴۱⏰
در گروه پالایشی‌ها، شپنا با قیمت ۶۷۸ تومان نوسان منفی دارد، شتران با قیمت ۳۹۱.۶ تومان نوسان منفی دارد و دادوستد ۳۵ میلیون سهم را ثبت کرده است و شبندر با قیمت ۹۴۹ تومان نوسان منفی دارد و حجم معامله آن به ۱۳ میلیون سهم رسیده است.
شبریز با قیمت ۱۱۴۵ تومان نزدیک به منفی ۲ درصد دادوستد ۳.۵ میلیون سهم را نشان می‌دهد، شاوان در منفی ۱.۵ درصد با قیمت ۱۸۰۰ تومان حجم معامله کمتر از ۱ میلیونی داشته است و شراز با حجم معامله کمتر از ۱ میلیون با قیمت ۱۳۰۲ تومان نوسان مثبت را به همراه دارد.


۱۱:۲۰⏰
وبانک که نسبت به سقف سال جاری بازار ۴۰ درصد افت قیمت داشته، اکنون در محدوده ۹۵۰ تومان حدود یک درصد مثبت جابه‌جا می‌شود. عمده معامله‌گران این نماد بورسی حقیقی هستند.


۱۰:۵۰⏰
غشهداب در قیمت ۴،۰۵۰ ریال در محدوده مثبت ۱.۵ درصدی معامله می‌شود.


۱۰:۴۷⏰
در گروه چند رشته‌ای‌ها، شستا با قیمت ۱۲۲.۵ تومان در منفی ۲ درصد دادوستد ۸۹ میلیون سهم را ثبت کرده است و وکغدیر با قیمت ۲۸۳۹ تومان در منفی ۱.۵ درصد دادوستد ۴ میلیون سهم را نشان می‌دهد. در این گروه، وغدیر با قیمت ۱۸۴۸ تومان نوسان منفی دارد و وبانک با قیمت ۹۵۴ تومان رشد بیش از ۱ درصدی دارد و حجم معامله آن به ۲.۵ میلیون سهم رسیده است.
ونیکی با نوسان مثبت بر روی قیمت ۷۰۹ تومان، وامید با افت بیش از ۱ درصدی بر روی قیمت ۱۴۰۱ تومان و وصندوق با نوسان مثبت بر روی ۱۵۶۰ تومان معامله می‌شود.


۱۰:۲۸⏰
شفارا در قیمت ۷،۱۸۰ ریال صف خرید ۱.۵ میلیونی به ارزش بیش از ۱ میلیارد تومان دارد.


۱۰:۲۸⏰
در گروه فلزات اساسی، فولاد با قیمت ۵۳۷ تومان در صفر تابلو حجم معامله ۳۴ میلیونی داشته است، فملی با قیمت ۷۰۸ تومان نوسان منفی دارد و ذوب با قیمت ۳۳۱.۳ تومان در منفی ۲ درصد دادوستد ۱۵ میلیون سهم را ثبت کرده است. فخوز نیز با حجم معامله ۱۰ میلیونی بر روی قیمت ۳۳۹ تومان نوسان منفی دارد.
فرآور با قیمت ۴۹۰۰ تومان و حجم معامله کمتر از ۱ میلیونی تنها نماد این گروه است که رشد بیش از ۴ درصدی را تجربه می‌کند.


۱۰:۰۴⏰
بیشترین حجم معاملات
خگستر ۱۷۰ میلیون سهم
خساپا ۱۲۴ میلیون سهم
ورنا ۱۱۸ میلیون سهم
وساپا ۱۱۵ میلیون سهم
خودرو ۱۰۱ میلیون سهم


۱۰:۰۳⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۲,۰۴۶,۰۳۰
۵۰۴۱ واحد کاهش
ارزش بازار ۷۲,۱۹۹,۱۷۷ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۱۰,۹۵۹ میلیارد ریال
حجم معاملات ۱.۷ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
وبملت ۴۵۹ واحد منفی
فولاد ۴۵۲ واحد منفی
فملی ۳۳۹ واحد منفی
خساپا ۲۹۸ واحد منفی
شستا ۲۷۷ واحد منفی
فارس ۲۷۷ واحد منفی
خودرو ۲۴۷ واحد منفی


۱۰:۰۳⏰
شاخص کل با افت بیش از ۵ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۴۵ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با کاهش حدود ۳ هزار واحدی همراه بوده است.


۰۹:۵۱⏰
به جز ورنا نماد وساپا نیز با افزایش تقاضای خرید همراه است و با قیمت ۵۰۱ تومان رشد بیش از ۲ درصدی داشته، درحالی که حجم معامله آن به ۱۰۷ میلیون سهم عبور کرده است.


۰۹:۳۹⏰
شپنا با قیمت ۶۸۲ تومان نوسان مثبت دارد، شتران نیز با کمی افزایش همراه شده و بر روی ۳۹۳ تومان معامله می‌شود و شبندر با نوسان منفی و قیمت ۹۵۳ تومان در حال معامله است.


۰۹:۳۵⏰
خودرو کار خود را در بازه منفی ۲ درصدی آغاز کرده بود و هم اکنون در تلاش برای حضور در محدوده سبز بازار است.


۰۹:۳۱⏰
اکثر نمادهای گروه دارویی منفی معامله می‌شوند.


۰۹:۲۹⏰
وساپا و خگستر با تقاضای خوبی همراه شدند.


۰۹:۲۷⏰
اکثر نمادهای خودرویی با فشار عرضه دست و پنجه نرم می کنند.


۰۹:۲۶⏰
در میان عرضه‌های بازار امروز نماد ورنا مورد توجه ویژه خریداران قرار گرفته و با قیمت ۶۷۹ تومان نزدیک به مثبت ۷ درصد حجم معامله ۹۷ میلیونی را گذرانده است.


۰۹:۲۳⏰
فملی با قیمت ۷۱۱ تومان نوسان منفی دارد و فولاد با قیمت۵۳۶ تومان کمی افت قیمت در قیاس با صفر تابلو را تجربه می‌کند.


۰۹:۲۳⏰
پالایشی‌ها در محدوده سرخ بازار معامله می‌شوند. شبریز بیشترین میزان درصد منفی را دارد و شتران و شبندر در تلاش برای حضور در محدوده سبز هستند.


۰۹:۲۳⏰
نماد معاملاتی ‌شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالاانه مبنی بر تقسیم سود نقدی و همچنین رفع تعلیق نماد معاملاتی، بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله است.


۰۹:۱۷⏰
خساپا با کاهش بیش از ۳ درصد بر روی قیمت ۲۴۲.۳ تومان و خودرو با قیمت۲۷۰.۷ تومان با کاهش بیش از ۲ درصد همراه است.


۰۹:۱۷⏰
وبملت با افت بیش از ۱.۵ درصدی بر روی قیمت ۴۵۶.۵ تومان قرار دارد و در صدر منفی‌سازان شاخص است.


۰۹:۱۰⏰
قدرت عرضه‌ها بر تقاضا در دقایق ابتدایی بازار امروز پیشی گرفته است و شاهد شروع شاخص کل با افت ۶۴۰ واحدی متأثر از وبملت، خودرو، خساپا و خگستر هستیم.


۰۹:۰۹⏰
بازار امروز متعادل آغاز شده است.