پژو 207 طی 5 ماه اخیر در چندین نوبت در بورس کالا عرضه است؛ قیمت پایانی این خودرو چقدر با بازار آزاد اختلاف دارد؟

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیابه نقل از تجارت‌نیوز، عرضه خودرو در بورس کالا در آستانه ۵ ماهگی است و تا هفته گذشته در حدود ۱۷۷۶۶ دستگاه خودرو در بورس کالا عرضه شده است.

این عرضه‌ها باعث شده که ارزش معاملات بورس کالا نیز رکوردشکنی کند؛ از ابتدای سال تا پایان پاییز ارزش معاملات بورس کالا به ۶۳۱ همت رسید و رکورد خود را از ابتدای تاسیس تا به امروز شکست.

برخی از کارشناسان می‌گویند رکوردشکنی بورس کالا ناشی از عرضه خودرو است و اگر این عرضه‌ها تا پایان سال ادامه داشته باشد شاهد رکوردشکنی مجدد در معاملات کلیت بازار سرمایه خواهیم بود.

قیمت نهایی ۲۰۷ در بورس

در روزهای گذشته خودروی ۲۰۷ در بورس کالا عرضه شد که حدود ۹۲ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار آزاد بود.

همچنین قیمت بورسی این خودرو ۱۸۵ میلیون و ۵۰۰ تومان تعیین شده بود که در رقابت‌ها تا ۴۰۰ میلیون قیمت خورد و در نهایت با هزینه‌های تمام قیمت ۲۰۷ به ۴۵۶ میلیون تومان رسید که این خودرو با میانگین بازار قیمت قیمتی ۹۲ میلیون تومانی دارد.

از سوی دیگر بررسی آگهی‌های موجود نشان می‌دهد که قیمت در بازار از ۵۲۰ میلیون تومان شروع و تا ۶۹۵ میلیون تومان می‌رسد و این یعنی خریداران پژو ۲۰۷ حداقل ۵۰ تا ۲۲۰ میلیون تومان نسبت به بازار آزاد، خودرو خود را ارزان‌تر می‌خرند.(سود خریداران با توجه به قیمت تمام شده در بورس کالا متفاوت است.)

یعنی خریداران خودرو از بورس کالا در مقایسه با بازار آزاد می‌توانند سود حدود ۱۰۰ میلیون تومانی داشته باشند.