قیمت خودرو در هفته پایانی بهمن ماه با تغیراتی همراه شد. کارشناسان معتقدند بازار خودرو به مسیر تورمی خود ادامه می‌دهد.

به گزارش سایپا تهرن شیرعلی نیا به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو در روز ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ بازار خودرو ایران با توجه به آمارها و قیمت روزانه سایت با تغییراتی همراه شده است.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ در بازار ایران به شرح زیر است:

خودروی پراید ۱۱۱ به نرخ ۱۸۶ میلیون تومان رسید.

پراید ۱۳۱ نیز به نرخ ۱۷۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

خودروی دنا پلاس اتوماتیک مدل  ۱۴۰۰ به قیمت ۴۹۲ میلیون تومان در بازار خودروی کشور موجود است.

قیمت خودروهای پرطرفدار

نرخ خودرو تیبا هاچ بک پلاس به نرخ ۲۰۲ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ دو به قیمت ۲۶۷ میلیون رسید. پژو ۲۰۶ تیپ پنج با افزایش دو میلیونی تومانی نسبت به روز گذشته در قیمت ۳۲۸ میلیون در بازار موجود است.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

فربد زاوه، کارشناس خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: نوسان قیمتی همچنان ادامه دارد، اما بازار در وضعیت رکود است. رکود باعث کند شدن روند تورم می‌شود.

او افزود: علی‌رغم اینکه قصد معامله در بازار وجود دارد، اما خرید و فروش کم است. فشار تورمی همچنان پر قدرت‌تر از سایر عوامل افزایش از جمله قیمت دلار، مذاکرات وین و… قیمت خودرو است. در نتیجه پیش‌بینی می‌شود بازار جهت تورمی خود را ادامه دهد و باید منتظر افزایش قیمت بود.

پیش از این کارشناسان معتقد بودند مذاکرات وین در بازار خودرو تاثیرگذار خواهد بود. اگر مذاکرات به نتیجه برسد، نرخ دلار کاهش می‌یابد و در نتیجه خودرو نیز کاهشی می‌شود. همچنین اشاره شد که اگر مذاکرات وین به نتیجه برسد، احتمال آزاد شدن واردات وجود دارد و بازار خودرو به شکل رقابتی و سالم تبدیل می‌شد و انحصار از بین خواهد رفت.