به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از  تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ بدون تغییر قیمت نسبت به روزهای پایانی هفته گذشته باقی مانده است و انتظار می‌رود با توجه به تعطیلی رسمی کشور در تاریخ ۲۶ آذر، در روزهای آینده بازار خودرو با ثبات قیمت مواجه باشد. در هفته جاری […]

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از  تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ بدون تغییر قیمت نسبت به روزهای پایانی هفته گذشته باقی مانده است و انتظار می‌رود با توجه به تعطیلی رسمی کشور در تاریخ ۲۶ آذر، در روزهای آینده بازار خودرو با ثبات قیمت مواجه باشد. در هفته جاری نیز با وجود تداوم عرضه خودرو در سامانه جامع یکپارچه فروش خودرو، ترخیص قطره چکانی خودروهای وارداتی و ثبت نام خودروهای مونتاژی به مثابه هفته‌های گذشته بازار خودرو به‌ دور از تنش و حاشیه خواهد بود.

البته این عرضه‌های گسترده خودرو از جانب خودروسازان می‌تواند آرامش قبل طوفان باشد تا با جمع آوری نقدینگی از کف بازار، در صورت عدم تحقق وعده واردات خودرو؛ سودجویان به دلیل فراوانی خودرو و عدم وجود نقدینگی به سمت بازار خودرو روانه نشوند.

قیمت خودروهای داخلی

ارزان ترین سدان گروه خودرو سازی سایپا، ساینا S دنده‌ای همچنان در کانال قیمتی ۳۶۰ میلیون تومان باقی مانده است اما با توجه به قرارگیری مجدد این خودرو در سامانه جامع یکپارچه فروش خودرو در هفته جاری می‌توان انتظارکاهش قیمت این خودرو در بازار آزاد را داشت. خودروی دیگری که از محصولات گروه خودروسازی سایپا در سامانه جامع قرار گرفته است و در طی مدت یک ماهه اخیر با نوسانات قیمتی چشم‌گیری مواجه نبوده، شاهین G اتوماتیک است که این خودرو نیز مانند ساینا به احتمال زیاد با کاهش قیمت در بازار به فراخور عرضه در سامانه جامع روبه‌رو خواهد شد. تنها بازمانده خانواده سمند یا همان سمند سورن پلاس در نمونه بنزینی برای هفته‌های متمادی در کانال ۶۰۰ میلیون تومان قرار دارد و در نهایت در روزهای پایانی هفته گذشته ۶۰۲ میلیون تومان و در نمونه گاز سوز با قیمت ۶۱۸ میلیون تومان در بازار آزاد ارزش گذاری شده است. تارا گل سرسبد محصولات ایران خودرو نیز در نسخه دنده‌ای ۶۸۰ میلیون و در نسخه اتوماتیک ۷۵۷ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

Capture

قیمت خودروهای مونتاژِی

در این بخش از بازار نیز آرامش حکم‌فرما است. پر تیراژ‌ترین خودروی مونتاژِی بخش خصوصی  در سال جاری، تیگو ۷ پرو همچنان با قیمت ۱٫۶۷۵ در بازار میان خریداران و فروشندگان معامله می‌شود. فردا SX5 ارازن‌ترین محصول گروه خودروسازی فردا موتور نیز با ثبات قیمت نسبت به روزهای گذشته همچنان با ۱٫۱۷۰ میلیون تومان ارزش گذاری می‌شود.

خودروهای کلوت دنده‌ای و کی ام سی T8 هر کدام به ترتیب با قیمت ۱٫۳۶۰ و ۱٫۳۳۵ در بازار خرید و فروش می‌شوند که در این بخش از بازار به دلیل افزایش عرضه و تنوع در بین شرکت‌های عرضه کننده این سگمنت از خودرو، در صورت عدم تغییر در سیاست‌های کلان صنعت خودرو می‌توان شاهد کاهش و یا تعادل قیمتی این دست از خودروها در بازار آزاد بود.

خارجی

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

با توجه به تعطیلی رسمی موجود در روزهای آغازین هفته جاری، عرضه نسبتا گسترده خودروها در سامانه جامع یکپارچه فروش خودرو، و تایید و تکذیب‌های مکرر مسئولین در خصوص واردات خودرو به  کشور همچنان می‌توان شاهد ثبات قیمت در بازار خودرو بود.