به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا : نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضوجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد که او هیچ مخالفتی با واردات خودروهای خارجی ندارد و بر اساس نظر او، سالانه باید به ازای هر هزار خودروی داخلی، ۲ الی ۳ خودروی خارجی نیز وارد شود. نماینده تهران در مجلس […]

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا : نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضوجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد که او هیچ مخالفتی با واردات خودروهای خارجی ندارد و بر اساس نظر او، سالانه باید به ازای هر هزار خودروی داخلی، ۲ الی ۳ خودروی خارجی نیز وارد شود.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی افزود که با این روش، هم می‌توانیم از ابتکارات خودروسازان خارجی مطلع شویم و هم خودروسازان داخلی را ناچار به نوآوری کنیم.

وی که به تازگی با نقل قولی در یک مناظره تلویزیونی درباره تفاوت نداشتن پژو ۲۰۶ با لندکروز به موضوع روز فضای مجازی تبدیل شده است، مباحث مطرح شده اخیر را بی اساس توصیف کرد و گفت: همه خودروها در هدف اصلی که حمل و نقل است مشترک هستند اما خودروهایی مانند ۲۰۶ و پراید که کوچک و سبک هستند برای تردد درون شهری بهتر هستند.

وی ادامه داد: از این خودروها برای تردد برون شهری نیز می توان استفاده کرد اما از نظر ایمنی جوابگو نیستند که یکی از گرفتاری‌های ما در تصادفات، همین استفاده نابجاست.میرسلیم اضافه کرد: در بحث قیمت نیز آنچه مطرح می شود درست نیست و خودروی لندکروز و پژو ۲۰۶، قیمت یکسان ندارند و در حالی که شرکت سازنده، پژو ‌۲۰۶ را با قیمت حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان تحویل می‌دهد، لندکروز نزدیک به هفت میلیارد تومان ارزش گذاری می شود.

قیمت پژو در ایران و فرانسه فرقی ندارد

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش ایرنا درباره تفاوت قیمت خودروی ساخت ایران با نمونه خارجی آن گفت: قیمت تمام شده پراید و پژو ۲۰۶ با نمونه‌های خارجی آنها در کشورهای کره جنوبی و فرانسه هیچ تفاوتی ندارد.

میرسلیم با تاکید مجدد بر مخالفتش با واردات خودروهای دست دوم خارجی که بیش از پنج سال کارکرده‌اند، خاطرنشان کرد: در کشورهای خارجی خودرو پس از پنج سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر کارکرد، اسقاط می شود و نگهداری آنها هزینه زیادی دارد که توجیه اقتصادی ندارد و واردات چنین خودروهایی مایه افتخار نخواهد بود.

با تخریب ها عقب نشینی نمی‌کنم‌

به گفته این نماینده مجلس طرفداران واردات خودروی دست دوم دلال‌ها و مافیایی هستند که یک درصد سود خود را صرف تخریب وآبروریزی می کنند اما من عقب نشینی نکرده و از صحنه خارج نخواهم شد.
به گزارش ایرنا، اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی مسائل مختلف و پیگیری روند طرح های پیشران و اقتصادی به هرمزگان سفر کردند، بازدیدهای میدانی رییس و اعضای این کمیسیون با همراهی استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان در بندرعباس همچنان ادامه دارد.