حمیدرضا حیدری رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در مشهد گفت: تورم نرخ ارز ظرف ۲ هفته اخیر قیمت خودرو‌های خارجی را در بازار ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش داده بود و این وضعیت، منجر به رکودی سنگین در بازار خودروی مشهد شده بود.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا :  حمیدرضا حیدری رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در مشهد گفت: تورم نرخ ارز ظرف ۲ هفته اخیر قیمت خودرو‌های خارجی را در بازار ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش داده بود و این وضعیت، منجر به رکودی سنگین در بازار خودروی مشهد شده بود.

او افزود: پس از طرح برنامه آزاد شدن واردات خودرو، ریزش قیمت این نوع اتومبیل در بازار آغاز شد و چرخه معاملات را در این بخش از تعادل خارج کرد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در مشهد  ادامه داد: هم‌اینک قیمت خودرو‌های خارجی نسبت به هفته گذشته در بازار ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته و باعث شده است که خریداران و فروشندگان خودرو دست نگه دارند تا بازار به تعادل برسد.

حیدری بیان کرد: به طور قطع نرخ خودرو‌های داخلی نیز تحت تاثیر قیمت خودرو‌های خارجی کاهش می‌یابد و شرایط برای خرید خودرو متعادل خواهد شد، از سوی دیگر اگر رکود در بازار به همین منوال ادامه پیدا کند، کاهش قیمت خودرو شدت می‌گیرد.

او تصریح کرد: بی‌تردید ریزش قیمت خودرو و افزایش قدرت خرید مردم که رونق بازار را در پی دارد، به نفع نمایشگاه داران خودرو خواهد بود.