بورس اوراق بهادار تهران بعد از ریزش قابل توجه روز گذشته، امروز با افزایش ۴ هزار و ۳۰۰ واحد همراه شد و روند صعودی گرفت.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از صدای بورس، شاخص کل بازار سرمایه در سومین روز معاملاتی پس از ریزش سنگین روز گذشته توانست امروز نفسی تازه کند امروز ۴ هزار ۳۰۰ واحد صعود کند و به سطح ۲ میلیون ۵ هزار واحدی رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز که یکسان‌کننده اثر هر سهم است بیش از ۲ هزار واحد افت داشت. بررسی این دو شاخص نشان می‌دهد که نمادهایی که بازدهی مثبت داشتند، خرید سنگین‌تر و اثر بیشتری روی شاخص داشتند.

ارزش ۳۴۱ هزار معامله در بازار نقدی بورس بیش از ۴۹ هزار ۸۴۲ میلیارد ریال به ثبت رسیده است که حجم آن‌ها ۶.۷ میلیارد برگ سهم برآورد شده بود.

در بازار نقدی بورس، نمادهای فولاد، فارس، فملی و شپنا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند و در این میان ثشاهد، ذوب، خگستر و تکاردان بیشترین تراکنش را داشتند.

در فرابورس نیز شاخص، ریزش ۳۳ واحدی را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و ارزش ۱۹۵ هزار معامله، ۲,۱۳۹,۲۴۰ میلیارد ریال محاسبه شده است که حجم آن‌ها بیش از ۷ میلیارد برگ سهم بود.

نمادهای بپاس بیشترین تاثیر منفی و نمادهای وسپهر، آریا و شگویا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند. دی، فن‌افزار، بمولد و کرمان پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورس ایران بودند.

نمادهای مثبت و منفی

در میان ۶۷۸ نماد معامله شده در بازار سرمایه، ۱۷۷ نماد بازدهی مثبت و ۳۸۴ نماد بازدهی منفی داشتند که این نسبت نشان می‌دهد اثرگذاری سهم‌های سبزرنگ بر شاخص قوی‌تر بوده است.

صف خرید و فروش

ارزش صف خرید ۲۲ نماد ۴۰۹ میلیارد ریال و ارزش صف فروش ۶۱ نماد ۲۴۶۳ میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

بیشترین‌ها

وسدید، وبملت، ثشاهد و ذوب بیشترین ارزش معاملاتی را در بازار داشتند.

حجم معاملات نمادهای دی، شستا، حفارس و وسدید نسبت به سایرین بیشتر به ثبت رسیده بود.

ارزش بازار نمادهای فارس، فولاد، فملی و شستا مثل گذشته در صدر جدول برآورد شد.

حقیقی‌ها در نمادهای سیتا، تکاردان، نیان و کتوسعه بیشترین قدرت حقیقی را داشتند.

فولاد، فارس، فملی و شپنا بیشترین تاثیر منفی را در شاخص گذاشتند.

فشار تقاضا در نمادهای دفارا، خودرو، شفا و غزر قدرمتند بود.