به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از تجارت‌نیوز، گرچه پس از گذشت حدود دو سال از آزادسازی واردات خودرو، هیچ محصول خارجی به خیابان‌های ایران نرسیده، اما همین رفع ممنوعیت گویا به لقمه‌ای جدید و پرچرب برای دلالان تبدیل شده است. طوری‌که در روزهای اخیر خبری مبنی بر فروش کد ملی با قیمت […]

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از تجارت‌نیوز، گرچه پس از گذشت حدود دو سال از آزادسازی واردات خودرو، هیچ محصول خارجی به خیابان‌های ایران نرسیده، اما همین رفع ممنوعیت گویا به لقمه‌ای جدید و پرچرب برای دلالان تبدیل شده است.

طوری‌که در روزهای اخیر خبری مبنی بر فروش کد ملی با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت.

این خبر، درست زمانی دست به دست چرخید که دور جدید ثبت‌نام خودروهای وارداتی با پیش‌شرط نداشتن پلاک فعال انتظامی آغاز شد؛ همین یک شرط کافی بود تا متقاضیان خودروهای وارداتی از خرید محصول مورد نیاز خود باز بمانند.

با این حال سودجویانی که همواره در کمین نشسته‌اند، این بار هم فرصت را غنیمت شمردند تا یک‌شبه پول هنگفتی را به جیب بزنند.

این پدیده در شرایطی شکل گرفته که پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد بسیاری از کسانی که آگهی فروش کد ملی خود را گذاشته‌اند حتی علت خرید و فروش آن را نمی‌دانند و صرفاً به دنبال کسب درآمد بدون کوچک‌ترین زحمتی هستند.

اکنون در حالی رؤیای فروش ۳۰۰ میلیون تومانی کد مالی در ذهن برخی سودجویان نقش بسته که علاوه بر سازمان‌های انتظامی، اخیراً اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران نسبت به فروش و اجاره کد ملی هشدار داد و خرید و فروش آن را تحت هر عنوان و قراردادی به منزله‌ تخلف و هر گونه عواقب سنگین کیفری و مالیاتی را متوجه شخص صاحب کد ملی دانست.