قانون نصب اجباری شارژر خودروهای الکتریکی در ساختمان‌های انگلیس از سال ۲۰۲۲ اجرایی خواهد شد.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از تجارت نیوز:

تغییر سوخت خودروها از سوخت‌های فسیلی به الکتریکی نیازمند زیرساخت‌های عظیم برای این نوع از خودروها است، به گونه‌ای که انگلیس نصب شارژر این نوع خودرو را در ساختمان‌های این کشور اجباری کرده است.

به دنبال نشست COP۲۶ به میزبانی انگلیس، نخست وزیر این کشور از قانون جدید دولت در مورد خودروهای الکتریکی سخن گفت و جزئیات آن را برای عموم بیان کرد.

انگلیس نصب شارژر خودروهای برقی در ساختمان‌های جدید از ۲۰۲۲ را اجباری می‌کند. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفته که انگلیس نصب شارژر خودروهای برقی را در سراسر این کشور از امسال اجباری می‌کند. تحت قانون جدید هر ساله ۱۴۵ هزار شارژر خودرو ایجاد خواهند شد که هدف از آن کمک به رویکرد در راستای دوری از وسایل‌نقلیه آلاینده هوا است.

جانسون که به تازگی نشست سران تغییرات اقلیمی COP۲۶ را میزبانی کرده است، به رهبران تجاری گفته که به عنوان بخشی از برنامه‌های کاهش کربن خود خواهان اجرایی شدن طرح نصب شارژرها در خانه‌های جدید، سوپرمارکت‌ها و اماکن شده است. هم‌اکنون سهم فروش خودروهای برقی در انگلستان به ۷۰ درصد در سال افزایش یافته است.

او گفته است: در سال ۲۰۳۰ بازار خودروهای هیدروکربنی و احتراق داخلی را جلو‌تر از بقیه کشورهای اروپایی کنار می‌گذاریم.

هدف انگلیس از این تغییر رویکرد چیست؟

بوریس جانسون می‌خواهد انگلستان تلاش‌های بین‌المللی را در راستای حذف آلاینده‌هایی که سبب گرم شدن زمین می‌شوند رهبری کند. او افزود:«ما در لحظه‌ای حیاتی قرار داریم و نمی‌توانیم با رویه پیشین پیش برویم. او همچنین گفت ما باید اقتصاد خود را با انقلاب سبز سازگار کنیم».«ما باید در بخش علم و تکنولوژی سبز سرمایه‌گذاری‌های عظیم انجام دهیم و باید اثر بخشی خود را افزایش دهیم». در حال حاضر حدودا ۲۵ هزار محل شارژ خودرو در انگلیس وجود دارد. اگرچه مسئولان تنظیم‌کننده بازار پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰ برابر بیشتر از میزان فعلی نیاز خواهد بود.