به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از صدای بورس،اسماعیل حسین زهی در رابطه با ضرورت جلوگیری از افزایش قیمت ارز و طلا گفت: همواره رشد نرخ ارز و طلا بر زندگی و معیشت مردم تاثیرگذار بوده و موجب افزایش قیمت سایر کالا ها از جمله کالاهای اساسی و همچنین سایر حوزه ها مانند […]

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از صدای بورس،اسماعیل حسین زهی در رابطه با ضرورت جلوگیری از افزایش قیمت ارز و طلا گفت: همواره رشد نرخ ارز و طلا بر زندگی و معیشت مردم تاثیرگذار بوده و موجب افزایش قیمت سایر کالا ها از جمله کالاهای اساسی و همچنین سایر حوزه ها مانند لوازم خانگی، خودرو، پوشاک، مصالح ساختمانی و … می‌شود.

نماینده مردم میرجاوه، خاش، نصرت آباد و کورین در مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید برای جلوگیری از افزایش قیمت ارز و تسری آن به سایر کالاها چاره اندیشی کند، عنوان کرد:در حال حاضر قیمت کالاهای ساخت داخل کشور نیز متناسب با رشد نرخ دلار در حال افزایش بوده این موضوع موجب نگرانی و نارضایتی مردم شده است.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه مردم توان تحمل گرانی بیشتر را ندارد، تاکید کرد: در قانون بودجه تاکید کردیم که قیمت کالاهای اساسی باید متناسب با قیمت شهریور ۱۴۰۰ عرضه شود اما به دلیل عدم اجرای صحیح قانون، نه تنها این مهم رخ نداد بلکه دائما شاهد افزایش قیمت ها هستیم! هم اکنون نیز در حال نزدیک شدن به ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان هستیم، لذا دولت باید برای کنترل قیمت کالاهای اساسی و نیازهای اولیه مردم تدبیر کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با فعالان اقتصادی و تاکید بر رفع موانع کسب و کار عنوان کرد: تیم اقتصادی دولت باید پای کار بیاید و افزایش قیمت طلا، ارز و سایر کالاها را مدیریت کرده و تدابیری برای ایجاد ثبات در قیمت کالاهای اساسی بیاندیشد.