به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا : علی فراقی در گفت‌وگو با صدای بورس گفت: علت رشد صنعت خودرو و لیدر شدن این گروه در بازار سرمایه در سال گذشته اخبار مثبتی بود که منتشر شد. اما پس از آن اتفاق خاصی برای آن‌ها رخ نداد و گروه از لحاظ قیمتی در موقعیتی قرار دارند […]

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا :

علی فراقی در گفت‌وگو با صدای بورس گفت: علت رشد صنعت خودرو و لیدر شدن این گروه در بازار سرمایه در سال گذشته اخبار مثبتی بود که منتشر شد. اما پس از آن اتفاق خاصی برای آن‌ها رخ نداد و گروه از لحاظ قیمتی در موقعیتی قرار دارند که پتانسیل رشد دارند اما در صنعت و شرکت‌ها اتفاق جدید و نویدبخشی رخ نداده است. این گروه در ماه آبان یک صعود قابل توجهی را به ثبت رساند اما پس از آن این صعود متوقف شد و نمادهای این صنعت منتظر خبر خوب برای صعود هستند.

کارشناس بازار سرمایه در مورد چالش‌های پیش‌روی صنعت خودرو، گفت: اصلی‌ترین مشکلات صنعت خودرو، قیمت‌گذاری دستوری، تحریم‌های اقتصادی و محدودیت‌های دولت در این صنعت است اما در حال حاضر مساله تجدید ارزیابی می‌تواند نقطه عطف شرکت‌های خودروسازی باشد و این صنعت را ورشکستگی نجات می‌دهد.

وی افزود: برخی از شرکت‌ها نیازمند این هستند که از تمام طبقات دارایی تجدید ارزیابی شوند اما برخی دیگر از شرکت‌ها در وضعیت متفاوتی قرار دارند و می‌توانند برخی از طبقات دارایی را تجدید ارزیابی کنند. قاعده تجدید ارزیابی، به روز شدن ارزش تمام طبقات دارایی است، چرا که برخی به روز شدن ارزش برخی از دارایی‌ها در بلندمدت اثر خود را خواهند گذاشت.

فراقی در انتها تاکید کرد: همیشه انتظار می‌رود که صنعت خودرو در کنار بازار حرکت کند، اما در چند وقت اخیر، در کنار جنبش‌های بازار شاهد صعودی شدن این گروه نبودیم. امید است با رشد بازار این صنعت هم بازدهی مناسبی را به ثبت برساند.