گره کور واردات خودروهای خارجی به کشور هنوز باز نشده است و طرح واردات مجلس هم همچنان در حال رفت و برگشت است.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا :  گره کور واردات خودروهای خارجی به کشور هنوز باز نشده است و طرح واردات مجلس هم همچنان در حال رفت و برگشت است. اینکه چرا مجلسی ها اینقدر تاکید بر روی این طرح دارند ولی وزارت صمت، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مخالف این طرح هستند یکی از چالش های اصلی این طرح می باشد.

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، افزایش قیمت خودرو را ناشی از عرضه قطره‌چکانی خودروسازان دانست و گفت: اگر خودروهای کف پارکینگ خودروسازان تکمیل و به بازار عرضه شوند، این موضوع می‌‌‌تواند بخشی از التهاب بازار را کاهش دهد.

سید جواد حسینی‌کیا با بیان اینکه حدود ۱۷۰‌هزار دستگاه خودرو در پارکینگ خودروسازان موجود است، افزود: از آنجا که عرضه و تقاضا در بازار خودرو متناسب نیست، اگر واردات خودرو مدیریت‌شده نباشد، روند افزایش قیمت خودرو ادامه خواهد داشت.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خودروسازان ادعا می‌کنند که زیان‌‌‌ده هستند و تولید خودرو با قیمت‌های کنونی برای آنها زیان دارد، بنابراین کم تولید می‌کنند؛ در واقع تولید و عرضه کم خودرو موجب افزایش قیمت در بازار شده است.

وی راهکار تنظیم بازار را واردات محدود خودرو دانست و اضافه کرد: هفته گذشته به همراه تعدادی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام جلسه‌‌‌ای داشتیم و بر ضرورت واردات مدیریت‌شده خودرو برای سامان‌دهی بازار تاکید کردیم؛ برای تنظیم بازار در شرایط فعلی چاره‌‌‌ای جز واردات مدیریت‌شده خودرو وجود ندارد و باید به تحقق این مهم کمک شود.

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: نهادهای نظارتی باید با جدیت، موضوع خودروهای کف پارکینگ خودروسازان را پیگیری کنند تا خودروهای موردنظر روانه بازار شوند.