به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا : سرهنگ محمد رازقی، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، در برنامه تلویزیونی «شهر امن» به موضوع تخلفات پلاک وسایل نقلیه اشاره کرد و اظهار داشت که در هفته گذشته طرح برخورد با تخلفات پوشش، مخدوشی و دستکاری پلاک موتورسیکلت در شهر تهران به مرحله اجرا درآمد و از […]

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا : سرهنگ محمد رازقی، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، در برنامه تلویزیونی «شهر امن» به موضوع تخلفات پلاک وسایل نقلیه اشاره کرد و اظهار داشت که در هفته گذشته طرح برخورد با تخلفات پوشش، مخدوشی و دستکاری پلاک موتورسیکلت در شهر تهران به مرحله اجرا درآمد و از امروز شنبه نیز این طرح به صورت ویژه در مورد خودروها اجرا می‌شود.

وی افزود: بر اساس قوانین و ضوابط، تمامی خودروها باید پلاک داشته باشند و تخلف از ناحیه پلاک مانند پوشش، مخدوشی و دستکاری پلاک، از دید پلیس، دور نخواهد ماند و پلیس راهور تهران بزرگ با هر یک از این موارد، برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت.

سرهنگ رازقی تصریح کرد: اگر مخدوشی و دستکاری در ارقام پلاک صورت بگیرد جرم تلقی شده و ضمن تشکیل پرونده متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهد شد و قانونگذار برای این تخلف ۶ ماه تا یک‌سال‌ حبس در نظر گرفته است.

وی گفت: از نظر پلیس راهنمایی و رانندگی هویت وسیله نقلیه با پلاک آن شناخته می‌شود و دستکاری، مخدوشی و پوشش پلاک، خط قرمز پلیس محسوب می‌شود؛ چراکه وقتی خودرویی پلاک ندارد یا راننده آن اقدام به پوشش و دستکاری پلاک می‌کند در واقع هویت آن وسیله نقلیه شناخته‌شده نیست.

سرهنگ رازقی تصریح کرد: یکی از طرح‌های پلیس طرح برخورد با تخلفات پلاک است که اعمال قانون، توقیف و انتقال به پارکینگ و تشکیل پرونده برای رانندگانی که اقدام به مخدوشی پلاک وسیله نقلیه کرده‌اند را در پی‌دارد.

سرهنگ رازقی بیان داشت: تمامی خودروها در حالت استاندارد باید دارای پلاک باشند؛ موتورسیکلت یک پلاک، خودروها ۲ پلاک و وسایل نقلیه سنگین دارای سه پلاک هستند که خودروهای سنگین باید یک پلاک بزرگ جهت دیده‌شدن بهتر بر روی قسمت عقب نصب کنند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: دستکاری در پلاک، جابجایی و تردد بدون پلاک و همچنین دستکاری در ارقام آن و مخدوشی آن تخلف و در برخی موارد جرم محسوب می‌شود.

وی گفت: تخلف پلاک اعمال قانون، توقیف و انتقال به پارکینگ را در بر خواهد داشت؛ مانند هفته گذشته که پلیس بسیاری از موتورسیکلت‌هایی را که به این نحو تخلفات پلاک داشتند به پارکینگ منتقل کرد.

سرهنگ رازقی افزود: در این هفته نیز پلیس راهور تهران بزرگ طرح تشدید برخورد با خودروهایی که رانندگان آنها اقدام به دستکاری، پوشش و مخدوشی پلاک خودرو کرده‌اند را در دستور کار خود قرار داده است؛ چراکه برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی مخدوشی و دستکاری در ارقام پلاک جرم است و پلیس ضمن توقیف وسیله نقلیه راننده را به مراجع قضایی معرفی می‌کند.

وی به رانندگان توصیه کرد: با توجه به اینکه تخلفات پلاک جزو خطوط قرمز پلیس است و پلیس به هیچ عنوان در برخورد با این تخلف کوتاه نمی‌آید لذا به هیچ عنوان اقدام به دستکاری، پوشش و مخدوشی پلاک وسلیه نقلیه خود نکنند.

سرهنگ رازقی گفت: باید به این نکته اشاره کرد که اگر راننده‌ای اقدام به دستکاری در ارقام وسیله نقلیه کنپ و با این کار پلاک خودروی دیگر اعمال قانون و جریمه شود، ضمن اعمال مجازات و توقیف و تشکیل پرونده جهت معرفی به مراجع قضایی راننده باید صورت وضعیت خلافی خود و آن خودرو را نیز پرداخت کند.