بورس تهران دومین روز از هفته جاری را متعادل و با فشار اندک عرضه آغاز کرد.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از  صدای بورس، بورس تهران دومین روز از هفته جاری را متعادل و با فشار اندک عرضه آغاز کرد.

اما با گذر از نیمه نخست بازار، روند عرضه و تقاضا به خصوص در صنایع متوسط و کوچکتر سر و شکل بهتری گرفت تا علاوه بر جبران بخش اندکی از افت شاخص، شاهد سبزپوش شدن شاخص هم‌وزن باشیم. در نتیجه معاملات روز یکشنبه شاخص کل با کاهش ۳.۵۰۰ واحدی به کار خود پایان داد. شاخص هم‌وزن هم که از ابتدای معاملات روندی متفاوت در پیش گرفته بود با رشد ۱.۲۰۰ واحدی در ابتدای کانال ۳۳۰ هزار واحدی قرار گرفت.

بازار رفته‌رفته در حال ورود به مرحله جدید است. به واقع کاهش قیمتی برخی از نمادهای کوچک و متوسط تا حدی بوده که دیگر هیچ فروشنده‌ای در آنها یافت نمی‌شود. همین عامل سبب شده تا با اولین تقاضا، این نمادها به سمت بازه مثبت تابلو و حتی قیمت‌های درصد مثبت حرکت کنند. لذا آن چیزی که تابلوی معاملات روز یکشنبه به ما نشان داد جدایی قطعی مسیر نمادها با یکدیگر بود. نمودار خروج پول حقیقی نیز در این هفته به پایان‌ترین سطح خود رسیده که نشان از کاهش جدی فروشنده‌ها دارد. در همین راستا باید گفت عرضه حقوقی در بیشتر نمادها کاهش جدی داشته است. لذا چنانچه در روزهای آتی تغییری در مولفه‌های اصلی بازار ایجاد نشود، انتظار داریم جو مثبت نمادهای کوچک و متوسط به سایر سهام بازار نیز انتقال پیدا کند.

برای امروز، با توجه تعطیلی روز سه‌شنبه، بازاری دو رنگ، متعادل و البته کم‌رمق مد نظر است. گفتنی است رسیدن اخبار مثبت احتمالی در رابطه مذاکرات و سفر باقری به وین می‌تواند از جمله عوامل تقویت‌کننده طرف تقاضا در روند معاملات باشد.