بورس تهران روز شنبه را در حالی به پایان رساند که بار دیگر شاهد کاهش تقاضای ابتدایی معاملات بودیم، اما پس از سپری شدن زمان معاملات و انتشار صورت‌های مالی شش ماهه توسط شرکت‌ها، انتظار برای بهبود بازار افزایش یافت، به طوری که شاخص کل بورس طی معاملات روز یکشنبه در نهایت کار خود را با یک افزایش ۰.۳۶ درصدی به پایان رساند و در محدوده ۲.۰۳۲ میلیون واحدی ایستاد. در سمت دیگر شاخص هم‌وزن شرایط مشابهی را تجربه کرد و با یک رشد ۰.۵۷ درصدی همراه شد. ارزش معاملات خرد سهام نیز عدد ۳۵۲۱ میلیارد تومانی را ثبت کرد که با خروج پول ۸۷ میلیارد تومانی همراه بود.

به  گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا :

خلاصه بازار امروز
بازار امروز با افت بالغ بر ۱۰ هزار واحدی شاخص کل و عقب‌نشینی این نماگر تا سطح ۲ میلیون و ۲۱ هزار واحد به کارش خاتمه داد.
طی روز جاری حقیقی‌ها ۳۸۵ میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند و ارزش معاملات خرد به ۳۵۰۰ میلیارد تومان رسید.
نمادهای حفاری و وبملت صدرنشین ورود پول سهامداران خرد بودند و نمادهای ونوین و شبندر بیشترین حمایت را از سوی حقوقی‌ها داشتند.


۱۲:۱۹⏰
در دقایق پایانی، شاخص کل با افت بیش از ۹ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۲۲ هزار واحد رسیده و شاخص هم وزن با کاهش ۳۷۰۰ واحدی همراه بوده است.
نمادهای شبندر، شپنا، خودرو، کگل، فخوز و فملی در صدر منفی سازان قرار دارند و انبوه‌سازی، فلزات اساسی و خودرو به ترتیب با ارزش معامله ۳۰۷ میلیارد تومان، ۲۴۳ میلیارد تومان و ۲۱۲ میلیارد تومان برترین صنایع امروز هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند.


۱۲:۱۷⏰
با نزدیک شدن به نیم ساعت پایانی وبملت تا ۴۵۹ تومان ۴ درصد مثبت بالا آمد، وتجارت هم با رشد اندکی از ۲۲۰ به ۲۲۲ تومان رسید. هر دوی این نمادهای بانکی امروز حمایت ۲۰ درصدی حقوقی‌ها را به همراه دارند.


۱۱:۵۳⏰
جو معاملات در گروه پتروشیمی چندان جالب نیست نمادهای شیران، پترول، کرماشا و شگویا با افت ۳ درصدی قیمت معامله می‌شوند. در این میان بوعلی با رشد ۲ درصدی قیمت معاملات سبزی دارد.


۱۱:۴۰⏰
در گروه معدنی‌ها، کگل با قیمت ۵۶۹ تومان در منفی ۳ درصد دادوستد ۹ میلیون سهم را پشت سر گذاشته است، فزر با قیمت ۴۳۱۰ تومان نوسان منفی دارد و کاما با قیمت ۴۴۰ تومان در منفی ۳.۵ درصد حجم معامله ۱۴ میلیونی دارد.
ومعادن با حجم معامله ۹ میلیونی بر روی قیمت ۴۳۳.۵ تومان در منفی ۱.۵ درصد قرار دارد و کچاد با قیمت ۵۷۹ تومان نوسان منفی دارد.


۱۱:۳۹⏰
سفارس تماماً در دست حقیقی‌ها داد و ستد شده است.


۱۱:۳۸⏰
سدشت در قیمت ۶۷،۴۶۰ ریال معامله و رشد ۵ درصدی دارد. حقیقی‌ها ۹۷ درصد خریداران سهم را شامل می‌شوند.


۱۱:۳۸⏰
تپسی را در حدود ۶۲۴ تومان ۲ درصد منفی می خرند. تا کنون بیش از نیمی از خریدهای آن به دست ۴ حقوقی انجام شده در حالی که کل فروشندگانش حقیقی هستند.


۱۱:۰۲⏰
در میان جو منفی گروه محصولات شیمیایی، شدوص در قیمت ۲۱،۶۱۰ ریال صف خرید ۲ میلیونی تشکیل داده است.


۱۱:۰۱⏰
در گروه فلزات فولاد و فلوله نزدیک به صفر تابلو دست به دست می‌شوند. زنگان که روز گذشته صف فروش داشت هم اکنون رشد ۶ درصدی را تجربه می‌کند و ذوب و فخوز با کاهش ۳ درصدی قیمت معامله می‌شوند.


۱۱:۰۱⏰
آریا با قیمت ۷,۸۲۰ تومان نیم درصد منفی در حال معامله است. عمده معاملات آن به دست حقیقی‌ها انجام شده و قدرت خریداران با فروشندگانش تقریباً برابر است.


۱۰:۴۵⏰
حفاری با قیمت ۵۶۴ تومان در مثبت ۷ درصد دادوستد ۱۱۳ میلیون سهم را پشت سر گذاشته و با صف خرید بیش از ۲۰ میلیونی همراه است.


۱۰:۴۵⏰
وبصادر که طی ۶ ماهه اول امسال با جهش ۳۰۰ درصدی به سود خالص ۵۹۰ میلیاردی دست یافته، در محدوده ۱۹۳ تومان ۰,۸ درصد منفی و با حمایت ۶۶ درصدی حقوقی ها در حال معامله است.


۱۰:۴۳⏰
وآیند که از تجدید ارزیابی بیش از ۱۴,۰۰۰ درصدی رونمایی کرده، امروز در قیمت ۱,۵۰۳ تومان صف خرید قدرتمند ۱۰۱ میلیارد تومانی دارد.


۱۰:۲۹⏰
خروج پول خرد از بورس همچنان ادامه دارد و تا اینجا ارزش معاملات خرد به ۱,۵ همت و تراز پول خرد به منفی ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.


۱۰:۲۸⏰
بیشترین حجم معاملات
حفاری ۱۰۷ میلیون سهم
ثبهساز ۷۴ میلیون سهم
ونوین ۷۱ میلیون سهم
خودرو ۶۳ میلیون سهم
وبملت ۵۶ میلیون سهم


۱۰:۲۸⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۲,۰۲۵,۷۶۹
۶۴۴۲ واحد کاهش
ارزش بازار ۷۰,۳۴۶,۹۳۸ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۱۶,۳۳۶میلیارد ریال
حجم معاملات ۲.۲۷۸ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
شبندر ۱۷۶۳ واحد منفی
شپنا ۹۰۶ واحد منفی
خودرو ۷۳۱ واحد منفی
خساپا ۲۹۵ واحد منفی
فخاس ۲۸۲ واحد منفی
فخوز ۲۳۸ واحد منفی
وبملت ۲۰۱ واحد مثبت


۱۰:۰۲⏰
در یک ساعت ابتدایی، شاخص کل با افت بیش از ۶ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۲۶ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با کاهش ۱۷۰۰ واحدی همراه بوده است.


۱۰:۰۱⏰
تجلی که از رشد سنگین ۱۰۷ درصدی سود طی ۶ ماهه اول امسال رونمایی کرده، امروز با حمایت ۹۱ درصدی یک حقوقی در محدوده ۲۱۲ تومان و در نزدیکی صفر تابلو دنبال می‌شود. حدود ۶۰ درصد از آن نیز به دست یک حقوقی عرضه شده است.


۰۹:۵۶⏰
شخارک با حضور ۲۲ درصدی ۲ حقوقی در جمع خریداران در نزدیکی صفر تابلو و در محدوده ۴,۲۳۱ تومان به معاملات خود ادامه می‌دهد. کل فروشندگانش حقیقی هستند.


۰۹:۵۴⏰
وساخت را حقیقی‌ها تا مثبت ۵ درصد و قیمت ۱،۶۶۱ ریال بالا آوردند.


۰۹:۵۳⏰
تا اینجای بازار شاخص کل ۵ هزار واحد متأثر از نمادهای شبندر، شپنا، خودرو، خساپا، ونوین، فخوز و شتران کاهش یافته است.


۰۹:۵۲⏰
طی ۴۵ دقیقه ابتدایی شاهد خروج حدود ۱۴۰ میلیارد تومان پول خرد از بازار بودیم. ارزش معاملات خرد حدود یک همت است.


۰۹:۴۲⏰
ثامان با قیمت ۲۴۰۳ تومان نوسان مثبت دارد و ثبهساز با قیمت ۲۸۶ تومان در مثبت ۴ درصد معامله می‌شود.


۰۹:۲۷⏰
نماد حفاری در این بازار بی‌رمق با رشد ۶ درصدی قیمت مورد اقبال خریداران قرار گرفته است.


۰۹:۲۵⏰
فولاد با قیمت ۵۳۷ تومان و فملی با قیمت ۷۰۰ تومان هردو در صفر تابلو قرار دارند.


۰۹:۱۷⏰
خودرو با قیمت ۲۵۵.۸ تومان افت بیش از ۳ درصدی دارد. خساپا با کاهش ۲.۵ درصدی بر روی ۲۲۵ تومان معامله می‌شود و خگستر در منفی ۳ درصد با قیمت ۴۲۱.۸ تومان در حال معامله است.


۰۹:۱۵⏰
شروع معاملات امروز با کاهش ۱۳۰۰ واحدی شاخص کل متأثر از شبندر، خودرو، ونوین، خگستر و خساپا همراه بوده است.