به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از  تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز، سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ با افزایش قیمت روبه‌رو است. اکثر خودروهای داخلی و مونتاژی نسبت به روز گذشته باز هم دچار رشد قیمت هستند، البته تعداد اندکی از محصولات بازار هم بدون تغییر یا با افت قیمت همراه است. نرخ دلار از […]

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از  تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز، سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ با افزایش قیمت روبه‌رو است. اکثر خودروهای داخلی و مونتاژی نسبت به روز گذشته باز هم دچار رشد قیمت هستند، البته تعداد اندکی از محصولات بازار هم بدون تغییر یا با افت قیمت همراه است.

نرخ دلار از ابتدای هفته جاری رشد عجیب‌وغریبی دارد و از کانال ۵۳ هزار تومان شروع به افزایش کرد و در نهایت روز گذشته وارد کانال ۵۸ هزار تومان شد. این افزایش قیمت دلار در بازار آزاد، قطعاً روی بازار خودرو هم تأثیرگذار خواهد بود و علی‌رغم نبود تقاضا در بازار، منجر به افزایش قیمت خودرو نیز می‌شود..

قیمت خودروهای داخلی

کوییک دنده‌ای S که روز گذشته افت قیمت ناچیزی داشت، امروز چهار میلیون تومان گران‌تر شده و بازهم روی کانال ۴۰۰ میلیون تومان ثابت شده است. به این ترتیب یکی از اقتصادی‌ترین خودروهای داخلی بازار پس از چند ماه ثبات قیمت با نرخ ۴۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

شاهین G لوکس‌ترین سدان تولیدی سایپا هم از این افزایش قیمت جا نماند و با رشد چهار میلیون تومانی به نرخ ۶۷۹ میلیون تومان رسید. این خودرو تنها طی دو روز توانست ۱۱ میلین تومان گران‌تر شود.

رانا پلاس پاناروما سدان نه‌چندان محبوب ایران خودرو هم با افزایش قیمت روبه‌روست. این خودرو هم حدود سه میلیون تومان افزایش قیمت دارد و با ۶۵۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

دنا پلاس اتوماتیک یکی از سدان‌های نسبتاً لوکس و محبوب ایران خودرو هم با عبور از کانال ۹۰۰ میلیون تومان، خود را برای فتح قله یک میلیارد تومان آماده می‌کند. این خودرو طی دو روز گذشته نسبت به روز گذشته ۱۲ میلیون تومان گران‌تر شده بود که امروز هم با رشد سه میلیون تومانی دیگر به ۹۳۰ میلیون تومان به فروش رسید.

1

قیمت خودروهای مونتاژی

ام‌وی‌ام X22 دنده‌ای اسپرت لاکچری یکی از ارزان‌ترین مونتاژی‌های بازار به شمار می‌رود که رشد قیمت نسبتاً شدیدی را تجربه می‌کند. این خودرو نسبت به روز گذشته ۳۰ میلیون تومان گران‌تر شده و روی کانال ۸۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

جک S3 اتوماتیک با وجود اینکه خودروی چندان محبوبی در بازار نیست، اما از ابتدای روز توانست ۵۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته باشد و با نرخ یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان خرید و فروش شود.

جک S5 نیوفیس اما بر خلاف برادر کوچک‌تر خود با افت قیمت همراه است. این کراس‌اوور چینی حدود ۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

دیگنیتی پرستیژ یکی از خودروهای مونتاژی بازار است که نسبت به ماه گذشته افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کرده است. این خودرو از ابتدای امروز تغییری ندارد و با همان قیمت دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

2

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

از هفته گذشته که نرخ دلار دچار نوسانات زیادیست، بازار خودرو هم با افزایش قیمت روبه‌رو شده است. البته نکته قابل توجه اینکه با وجود رشد حدود ۱۲ درصدی نرخ دلار در بازار آزاد، قیمت خودروها چندان افزایشی گزارش نمی‌شود. تنها دلیل این موضوع را می‌توان در کمبود تقاضای بازار دانست، چرا که مردم مثل گذشته با رشد اندک نرخ دلار دیگر برای خرید به بازار خودرو هجوم نمی‌آورند. بنابراین اگر نرخ دلار از روزهای آینده به ثبات برسد، می‌توان انتظار داشت که رشد قیمت خودرو هم متوقف شود.