به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از صدای بورس، شرکت تولیدی و صنعتی گوهر فام خبر داد؛ حاشیه سود صنعت طی چند سال گذشته روندی نزولی داشته و شرکت نیز مشابه صنعت روند نزولی را تجربه کرده است شتاب کاهشی حاشیه سود در گوهر فام نسبت به صنعت باشد و شرکت نسبت به […]

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از صدای بورس، شرکت تولیدی و صنعتی گوهر فام خبر داد؛ حاشیه سود صنعت طی چند سال گذشته روندی نزولی داشته و شرکت نیز مشابه صنعت روند نزولی را تجربه کرده است شتاب کاهشی حاشیه سود در گوهر فام نسبت به صنعت باشد و شرکت نسبت به صنعت بهتر عمل کرده است پیش بینی می شود ادامه دار کمتر است.

پیرو جلسه معارفه برگزار شده و طرح سوالات مطروحه سوالات مربوط به کنفرانس اطلاع رسانی به این شرح است؛
۱ علت کاهش حاشیه سود ناخالص شرکت از ٣٣ در سال ۹۷ به ۲۶ در در ۹ ماهه ۱۴۰۲ چیست؟ و آیا روند کاهش حاشیه سود ادامه دار است؟
حاشیه سود صنعت طی چند سال گذشته روندی نزولی داشته و شرکت گوهرفام نیز مشابه صنعت روند نزولی را تجربه کرده است شتاب کاهشی حاشیه سود در گوهر فام نسبت به صنعت باشد و شرکت نسبت به صنعت بهتر عمل کرده است پیش بینی می شود ادامه دار کمتر است.
۲ علت تولید بیش تر از ظرفیت اسمی پلاستیزول چیست؟ آیا این روند ادامه دار است؟ بهره مندی از معافیت مالیاتی محصول به دلیل دانش بنیان بودن آن و همچنین حاشیه سود مناسب به همراه بازار پر کشش به دلیل کیفیت بالای این محصول نسبت به رقبا و پیش بینی می شود این روند ادامه دار باشد.
۳ چرا شرکت در سبد محصولات مایع زیر ظرفیت اسمی فعالیت میکند؟ اگر شرکت بخواهد به ظرفیت اسمی برسد نیاز به سرمایه گذاری دارد؟ در صورت مثبت بودن پاسخ مقدار این سرمایه گذاری چه قدر خواهد بود؟ افزایش تولید تا رسیدن به ظرفیت اسمی در دستور کار شرکت است و با ساختار سرمایه در گردش فعلی امکان رسیدن به حداکثر ظرفیت تولید در آینده وجود دارد.۴- پارامترهای موثر بر نرخ هر یک از مواد ،رزین حلال ،روغن کربنات و ادتیو دریافتی شرکت چیست؟ و ساز و کار شرکت برای خرید هر یک از این مواد چگونه است؟
قوانین و مقررات گمرکی، بانکی ، دریافت تسهیلات و ابزارهای ال سی داخلی و سایر تسهیلات از عمده ترین پارامترهای موثر بر نرخ مواد اولیه هستند شرکت با استعلام دریافتی از حداقل سه سازنده و یا فروشنده با رعایت کیفیت و قیمت مناسب و رقابتی، اقدام به خرید می کند.
۵چند درصد مبلغی مواد اولیه از داخل تهیه میشود؟ به صورت تجمعی برای کل سبد محصولی
(شرکت)

بسته به نوع محصولات ، بین ۳۰ درصد تا ۵۰ درصد مواد اولیه از داخل تهیه می شود.

۶ آیا شرکت در نیمه اول سال ۱۴۰۲ برای تهیه مواد اولیه ارز ۲۸۵۰۰ تومانی دریافت کرده است؟ در صورت مثبت بودن پاسخ برای کدام یک از مواد اولیه و به چه میزان دریافت کرده
است؟

خیر شرکت بر اساس نرخ بازار متشکل ارزی نرخ ارز مصوب بانک مرکزی ) اقدام به خرید از کانال سیستم بانکی کرده است.
۷ در حال حاضر شرکت برای واردات مواد اولیه ارز را با چه نرخی دریافت می کند؟ و نیاز سالانه شرکت چند میلیون دلار است؟
قسمت اول در سوال ۱۰ پاسخ داده شده است و نیاز سالانه خرید خارجی شرکت حدود ۷ میلیون دلار است.
۸ تعرفه گمرکی واردات محصولات مشابه محصولات تولیدی شرکت چند درصد است؟
به اطلاعات اداره گمرک مراجعه کنید
۹ – وصول مطالبات شرکت از ایران خودرو چند روزه است؟ با توجه به این که ایران خودرو مشتری عمده شرکت است برنامه شرکت جهت کنترل ریسک حسابهای دریافتنی چیست؟
بصورت سنتی دوره وصول مطالبات از ایران خودرو ۹۰ الی ۱۵۰ روزه بوده و اختلالی در فرایند ایجاد نمی نماید شرکت گوهرفام با این توجه به این موضوع همواره توانسته جریان نقدینگی
را راهبری کند.
۱۰- دوره پرداخت بدهیهای شرکت چند روز است؟ مطابق تجزیه سنی حسابهای پرداختنی، بین یک تا سه ماه است.
۱۱ – مزیت رقابتی شرکت گوهرفام چیست، تنوع محصولات شرکت را توضیح دهید ، همچنین بازارهای صادراتی را مشخص کنید؟
مزیت رقابتی شرکت تولید انواع رنگهای مایع، پلاستیزول و پودری بوده و تولید و فروش رنگ به کلیه صنایع خودروسازی، قطعه سازی، فولاد، سازی، کشتیرانی ، هواپیمائی ، لوازم خانگی و سایر صنایع میباشد بازار صادراتی این شرکت در حال حاضر ۱۰۰ تن رنگ صادر شده طی سالجاری به کشور عراق است.
۱۲- قیمت سهم در چه مبلغی مشخص شده و روش عرضه را مشخص کنید؟ روش عرضه و قیمت عرضه در روز عرضه تعیین می شود .
۱۳ آیا شرکت برنامه ای برای افزایش سرمایه دارد ؟ در صورت انجام هر گونه برنامه افزایش سرمایه، موضوع از طریق سامانه کدال به اطلاع سهامداران عزیز خواهد رسید پس از کسب مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب توسط مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام ، اعلام خواهد شد.
۱۴ برنامه سهامدار عمده برای منابع حاصل از عرضه اولیه چیست؟سرمایه گذاری مجدد منابع در بازار سهام و شرکت گوهرفام بصورت مستقیم و غیر مستقیم در دستور کار سهامدار عمده است.