به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از  صدای بورس،در حال حاضر، بازار فروش خودروهای خارجی در ایران به دلیل تحریم‌های اقتصادی و سیاسی، با مشکلاتی مواجه است. این تحریم‌ها باعث شده‌اند که واردات خودروهای خارجی به ایران با محدودیت‌هایی همراه باشد و بسیاری از شرکت‌های خودروسازی بزرگ جهان، به دلیل تحریم‌ها، فعالیت‌های خود […]

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از  صدای بورس،در حال حاضر، بازار فروش خودروهای خارجی در ایران به دلیل تحریم‌های اقتصادی و سیاسی، با مشکلاتی مواجه است. این تحریم‌ها باعث شده‌اند که واردات خودروهای خارجی به ایران با محدودیت‌هایی همراه باشد و بسیاری از شرکت‌های خودروسازی بزرگ جهان، به دلیل تحریم‌ها، فعالیت‌های خود را در ایران متوقف کنند.

با این حال، بازار فروش خودروهای خارجی در ایران همچنان وجود دارد و برخی از شرکت‌های خودروسازی موفق به واردات خودروهای خارجی به ایران شده‌اند. همچنین، با توجه به نوسانات قیمتی در بازار خودرو در ایران، برخی از مشتریان به دنبال خرید خودروهای خارجی هستند که معمولاً با کیفیت و قیمت مناسب‌تری نسبت به خودروهای داخلی عرضه می‌شوند.

 

در بازار خودروهای وارداتی قیمت کیا اسپورتیج ۵۰ میلیون تومان افزایش یافت. قیمت سانتافه وارداتی نیز رشد ۵۰ میلیونی داشت. همچنین میتسوبیشی اوتلندر ۱۰۰ میلیون تومان گران شد. قیمت ب ام و سری هفت، بنز ای ۲۰۰ و نیسان ایکس تریل نیز رشد ۱۰۰ میلیونی داشت. همچنین کیا سورنتو، هیوندای توسان و رنو تالیسمان نیز در روز گذشته ۵۰ میلیون تومان گران شدند.

 

قیمت روز خودروهای خارجی
مدل خودرو مدل (سال ساخت) کارکرد قیمت (تومان)
رنو کولیوس ۲۰۱۸ صفر ۴,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
رنو تالیسمان E3 ۲۰۱۸ صفر ۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بنز کلاس E E۲۰۰