به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا : وزارت صمت وعده های زیادی برای رونق صنعت خودرو در کشور و کنترل بازار داده است. افزایش تیراژ تولید در خودروسازان کشور به بیشتر از ۲ میلیون دستگاه، رفع انحصار از بازار خودرو و آزادسازی قیمت ها در کارخانه، اهم برنامه های وزارت صنعت است.
عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه خودروسازان باید با افزایش تیراژ تولید عطش بازار خودرو را برطرف کنند، گفت: هرچند وزارت صنعت، معدن و تجارت حرف از حذف قیمتگذاری دستوری خودرو میزند اما حذف قیمتگذاری جایی معنا دارد که تسهیلاتی برای واردات در نظرگرفته شود.
علیرضا سلیمی درباره توقف طرح فروش فوری خودروسازان، گفت: قیمتهای زیگزاگی و افزایش و کاهش بهای خودرو موجب آسیب به بازار و متضرر شدن مردم میشود؛ هرچند وزارت صنعت، معدن و تجارت حرف از حذف قیمتگذاری دستوری خودرو میزند اما حذف قیمت گذاری دستوری جایی معنا دارد که تسهیلاتی برای واردات در نظرگرفته شود.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساوزکار قیمتگذاری خودرو باید مشخص شود، افزود: از آنجا که در حال حاضر بازار عطش دارد خودروسازان باید با افزایش تیراژ تولید، نیاز بازار را تامین کنند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه عطش بازار خودرو را باید با تولید انبوه و باکیفیت برطرف کرد، ادامه داد: در اعلام سیاستها باید به گونهای عمل شود که شوک قیمتی به بازار وارد نشود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه برخی مسائل خارج از صنعت خودروسازی بر بازار خودرو اثرگذار است، اضافه کرد: نقدینگی موجود در کشور هر بار به سمت یکی از بازارهای؛ مسکن، خودرو، ارز، طلا و… حرکت میکند و در شرایط کنونی که حرف از ساخت یک میلیون مسکن به میان آمده، سرمایه های سرگردان به سمت بازار خودرو حرکت کرده است.