به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از تجارت‌نیوز، پیش‌فروش سایپا ویژه عید قربان درحالی از روز چهارشنبه ۲۳ خرداد کلید خورده که سهند S به‌عنوان محصول جدید پارس‌خودرو بدون مشخص شدن قیمت کارخانه در دسترس متقاضیان قرار گرفته و فعلا با حدس و گمان و کنار هم گذاشتن یکسری از احتمالات می‌شود به […]

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از تجارت‌نیوز، پیش‌فروش سایپا ویژه عید قربان درحالی از روز چهارشنبه ۲۳ خرداد کلید خورده که سهند S به‌عنوان محصول جدید پارس‌خودرو بدون مشخص شدن قیمت کارخانه در دسترس متقاضیان قرار گرفته و فعلا با حدس و گمان و کنار هم گذاشتن یکسری از احتمالات می‌شود به قیمت سهند S در کارخانه نزدیک شد.

با اینکه از ساعت ابتدایی آغاز پیش‌فروش، بحث ترافیک بالای سایت به میان آمده، اما پایین بودن حاشیه سود محصولات سایپا و اضافه شدن امکان ثبت‌نام برای متقاضیان دارای پلاک انتظامی می‌تواند معنی دیگری داشته باشد.

فرصت ثبت‌نام در پیش‌فروش محصولات سایپا ویژه عید قربان برای همه گروه‌های متقاضیان یعنی متقاضیان عادی، طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده وجود دارد و ددلاین نهایی تا پایان تکمیل ظرفیت خودرو‌ها خواهد بود.

ساینا S؛ فعلا ۱۷۰ میلیون

ساینا S با استاندارد ۸۵ گانه ارزان‌ترین خودرو در فهرست محصولات سایپاست. قیمت ساینا S در کارخانه چیزی نزدیک ۳۴۰ میلیون تومان است، اما چون طرح سایپا ویژه عید قربان از نوع پیش‌فروش است، متقاضیان خرید ساینا S با واریز نیمی از قیمت کارخانه می‌توانند برای تحویل این محصول در زمستان امسال امیدوار باشند.

قیمت ساینا S در کارخانه دقیقا ۳۴۰ میلیون و ۱۹۶ هزار تومان است، اما در بازار آزاد خرید ساینا S مدل ۱۴۰۳ به‌طور متوسط ۴۲۸ میلیون تومان تمام می‌شود. تفاوت قیمت ساینا S کارخانه و بازار به این ترتیب حدود ۸۸ میلیون تومان محاسبه می‌شود و با فرض ثابت بودن این قیمت‌ها در موعد تحویل، می‌توانیم انتظار حاشیه سود ۲۵ درصدی داشته باشیم.

ساینا S استاندارد ۸۵ گانه اساسا تفاوتی با همان ساینا S قبلی ندارد و فقط به‌واسطه اصرار‌های سازمان ملی استاندارد با آپشن‌های اجباری مثل ترمز ضد قفل و چراغ‌های مخصوص روز و چند امکانات دیگر به فهرست محصولات سایپا اضافه شده و همین چندآپشن قیمت ساینا s در کارخانه را درحدفاصل شهریور تا آبان پارسال از حدود ۲۵۴ به ۳۳۰ میلیون تغییر داد.

کوییک GX-L؛ فعلا ۱۸۷ میلیون

کوییک GX-L یکی دیگر از انواع و اقسام کوییک‌هایی است که در سال‌های گذشته با اضافه شدن پسوند جدید به کوییک روانه بازار شده. کوییک GX-L نمونه ارتقایافته کوییک دنده‌ای قبلی معرفی می‌شود و خیلی‌ها موتور M۱۵i را برگ برنده کوییک GX-L می‌دانند، اما تبدیل موتور M۱۵ معروف سایپا به M۱۵i فقط سه اسب‌بخار به قدرت موتور اضافه کرده است و گشتاور خروجی محصول را از ۱۲۸ نیوتن‌متر به ۱۳۸ نیوتن‌متر رسانده.

کوییک GX-L در بخش امکانات رفاهی با دو، سه آپشن بیشتر نسبت به کوییک دنده‌ای نسل قبلی روانه بازار می‌شود. سنسور فشار باد تایر و چراغ‌های مخصوص روز و اتولایت بخشی از پیشرفت کوییک GX-L نسبت به کوییک دنده‌ای نسل قبلی است.
قیمت کوییک GX-L در کارخانه کمی بیش از ۳۶۸ میلیون تومان تعیین شده که البته خریداران محصول فعلا باید خودشان را برای پرداخت رقمی نزدیک ۱۸۷ میلیون تومان آماده کنند.

قیمت کوییک GX-L در بازار آزاد تفاوت چشمگیری نسبت به نرخ کارخانه ندارد. برخلاف اغلب مدل‌های داخلی، قیمت کارخانه و بازار کوییک GX-L فاصله زیر ۲۰ درصد را تجربه می‌کند و خرید کوییک GX-L از بازار آزاد ۴۲۸ میلیون تومان یعنی فقط ۶۰ میلیون زیر نرخ کارخانه تمام می‌شود.

سهند S؛ فعلا ۲۳۱ میلیون

سهند S جدیدترین محصول عرضه‌شده از سوی پارس‌خودرو به‌عنوان زیربرند سایپاست و برای دومین مرتبه در ماه‌های گذشته در قالب طرح پیش‌فروش فروخته می‌شود.

قیمت سهند S در کارخانه با این وجود هنوز به شکل رسمی اعلام نشده و میزان جست‌وجو‌های اینترنتی در روز‌های گذشته نشان می‌دهد تعیین تکلیف قیمت سهند در کارخانه بزرگترین ابهام طرح پیش‌فروش سایپا ویژه عید قربان به حساب می‌آید.

سهند S ذاتا فیس‌لیفتی از سایناست که با همان موتور M۱۵ البته از نوع GSI طراحی شده تا اندکی نسبت به ساینا بهتر باشد. قیمت سهند S در قالب طرح پیش‌فروش سایپا ۲۳۱ میلیون تومان تعیین شده و همین عدد می‌تواند تا حدودی از قیمت سهند در کارخانه پرده‌برداری کند.

معمولا در طرح پیش‌فروش چیزی نزدیک نیمی از قیمت خودرو در کارخانه از متقاضی طلب می‌شود و اگر فرمول برای محصول جدید پارس‌خودرو وجود داشته باشد، می‌توانیم محدوده ۴۶۰ میلیون تومان را برای قیمت سهند در کارخانه متصور باشیم.