به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا آیا تابه‌حال در جاده دچار خرابی باتری و عملکرد ضعیف آن شده‌اید؟ لحظات استرس‌آور ماندن در جاده خاطرات تلخی است که هرگز از ذهن انسان پاک نمی‌شود. انتخاب باتری اوربیتال به شما کمک می‌کند که هرگز با این صحنه سخت روبرو نشوید. این باتری با طراحی منحصربه‌فرد و عمر […]

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا

آیا تابه‌حال در جاده دچار خرابی باتری و عملکرد ضعیف آن شده‌اید؟ لحظات استرس‌آور ماندن در جاده خاطرات تلخی است که هرگز از ذهن انسان پاک نمی‌شود. انتخاب باتری اوربیتال به شما کمک می‌کند که هرگز با این صحنه سخت روبرو نشوید. این باتری با طراحی منحصربه‌فرد و عمر مفید بالا در سفرهای طولانی در کنار شما خواهد بود تا لذت سفر را برای شما چندین برابر کند. امروزه باتری اوربیتال انتخابی بی‌نظیر برای خودروهای مختلف است. برای آشنایی بیشتر با نحوه عملکرد، ویژگی‌ها و مزایای خرید باتری اوربیتال همراه ما باشید.

نحوه عملکرد باتری اوربیتال

انرژی موجود در باتری‌ اوربیتال با استفاده از واکنش های الکتور شیمیایی تامین می شود. با حرکت یون‌ها از قطب مثبت به قطب منفی و برعکس جریان الکتریکی ایجاد می‌شود. این جریان الکتریکی سپس به خودرو منتقل می‌شود و تأمین انرژی می‌کند. با حرکت افتادن اتومبیل باتری شروع به شارژ شدن می‌کند. باتری اوربیتال با استفاده از این فرآیند ساده اما مؤثر، انرژی موردنیاز خودرو را فراهم می‌کند

تفاوت باتری اوربیتال با باتری‌های معمولی

باتری اوربیتال و باتری معمولی با یکدیگر تفاوت‌های فاحشی دارند که باعث ترجیح بسیاری از افراد برای استفاده از باتری اوربیتال شده است. اولین تفاوت مهم این دو باتری این است که باتری اوربیتال از تکنولوژی پیشرفته‌تری برای جلوگیری از نشتی اسید استفاده می‌کند. درحالی‌که بسیاری از باتری‌های معمولی از تکنولوژی‌های ساده‌تر استفاده می‌کنند که ممکن است عمر کوتاه‌تر و عملکرد ضعیف‌تری داشته باشند.

همچنین باتری اوربیتال از مواد باکیفیت و فناوری پیشرفته ساخته‌شده است که موجب بالا رفتن عمر مفید باتری می‌شود؛ بنابراین این باتری نسبت به باتری‌های معمولی دارای عمر طولانی‌تری است و نیاز به تعویض و نگهداری کمتری دارد. یکی دیگر از تفاوت‌های مهم باتری اوربیتال با باتری‌های معمولی کیفیت ساخت آن‌ها است.

 باتری اوربیتال از فرآیندهای ساخت دقیق و کنترل کیفیت صحیح استفاده می‌کند که منجر به تولید یک باتری با عملکرد پایدار و قابل‌اعتماد می‌شود که برای محیط‌زیست، آلودگی ایجاد نمی‌کند. همچنین عملکرد این باتری در شرایط مختلف آب و هوایی بهتر از باتری‌های معمولی است. این باتری‌ها عملکرد قابل‌اعتمادی را در دماهای مختلف و در مواقعی که نیاز به استارت زدن فوری دارید ارائه می‌دهند.

مشخصات باتری اوربیتال

باتری اوربیتال دارای مشخصات ظاهری و فنی خاصی است که از آن برای ارزیابی عملکرد و کیفیت آن می‌توان استفاده کرد. ازنظر ظاهری، این باتری‌ها با طراحی مناسبی تولید می‌شوند که شامل اجزایی مانند جعبه‌ی باتری، درپوش، دسته باتری، صفحات مثبت و منفی، استرپ‌ها، قطب‌ها، عایق و الکترولیت است.

ازنظر فنی باتری اوربیتال دارای ویژگی‌هایی مانند برخورداری از ظرفیت انرژی‌های مختلف است که می‌تواند متناسب با نوع اتومبیل انتخاب شود. علاوه بر این، داشتن نشانگر که معیاری مهم برای ارزیابی عملکرد باتری است اطلاعات دقیقی را بیان می‌کند. این ویژگی‌ها به باتری اوربیتال امکان می‌دهد تا در شرایط مختلف آب و هوایی‌ عملکرد مطلوبی را داشته باشد و از ایمنی و پایداری بالایی برخوردار باشد.

اصطلاحات روی باتری اوربیتال به چه معنا است؟

بر روی باتری اوربیتال یک سری اطلاعات با نمادهای خاصی درج‌شده است. اطلاع از معنای این نمادها به شما هنگام خرید باتری کمک می‌کند. ظرفیت به مدت‌زمانی گفته می‌شود که یک باتری می‌تواند جریان خود را حفظ کند. ظرفیت باتری را با نماد C و با واحد Ah آمپر ساعت نشان می‌دهند. ظرفیت بسته به تعداد صفحات باتری متفاوت است و با واحد CCA نشان داده می‌شود. جریان سرد را در باتری با نماد CCA و با واحد A نشان می‌دهند.

انواع باتری اوربیتال

باتری‌های اوربیتال در انواع مختلفی تولید و روانه‌ی بازار می‌شوند. هرکدام از این باتری‌ها با توجه به ویژگی‌هایی که دارند مناسب یک نوع اتومبیل هستند. در ادامه به معرفی انواع باتری اوربیتال می‌پردازیم.

اوربیتال پاور پلاس

 پاور پلاس یکی از انواع محبوب باتری اوربیتال است که خرید آن قدرت استارت شمارا تضمین می‌کند. این باتری با توجه به شکل ظاهری و تکنولوژی به‌کاررفته در آن با نمونه‌های باتری خارجی رقابت می‌کند. باتری اوربیتال پاور پلاس دارای ۲۰ ماه ضمانت است.

اوربیتال استارت استاپ

باتری اوربیتال استارت استاپ پیشرفته‌ترین نوع باتری با الکترولیت مایع است. این باتری از خمیر ارتقا یافته با تکنولوژی EFB ساخته‌شده است. این باتری در شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم است و برای انواع خودروهای سواری از ۵۰ تا ۱۰۰ آمپر قابل‌استفاده است. باتری اوربیتال استارت استاپ دارای ۳۰ ماه گارانتی است.

باتری اوربیتال سولار

باتری اوربیتال سولار عمر بالاتری را نسبت به باتری‌های با الکترولیت مایع دارد. این باتری قابلیت شارژ کردن سریع خود را دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های این باتری قابلیت کار کردن آن در دمای منفی ۲۰ تا ۴۵ درجه سانتی‌گراد ‌است. باتری اوربیتال سولار دارای گارانتی ۱۸ الی ۲۴ ماه است.

چرا باتری اوربیتال را انتخاب کنیم؟

خرید باتری اوربیتال برای خودرو می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد. خرید این باتری‌ها با مزایای فراوانی همراه است. اولین دلیل انتخاب، عمر مفید و کیفیت ساخت بالای آن است. این باتری با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و مواد باکیفیتی ساخته‌شده است. باتری اوربیتال دارای عملکرد پایداری است که منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌های تعویض و نگهداری می‌شود.

دومین دلیل خرید باتری اوربیتال، عملکرد مناسب آن در شرایط مختلف آب و هوایی است. این باتری‌ با تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای مانند استفاده از سیستم‌های سیلد و محافظت در برابر نشتی اسید در شرایط مختلف از باتری در برابر تغییرات دمایی شدید و رطوبت جلوگیری می‌کند.

باتری اوربیتال دارای قدرت استارت‌زنی و عملکرد قوی در زمان استارت زدن موتور خودرو است. این باتری‌ها به شما این امکان را می‌دهند که در هر زمان و شرایطی به‌سرعت استارت بزنید. همچنین ایمنی و قابل‌اعتماد بودن این باتری باعث شده است افراد زیادی آن را انتخاب کنند.

کلام آخر

باتری اوربیتال با ویژگی‌هایی مانند طول عمر بالا، عملکرد قوی در شرایط مختلف و قابل‌اعتماد بودن یک گزینه مناسب برای خودروها است. انواع باتری اوربیتال شامل پاور پلاس (خودرویی ارتقا یافته)، ژل (سولار و یو پی اس) و استارت استاپ است. این باتری با توجه به ویژگی‌هایی که دارد یک انتخاب‌ محبوب در میان انواع باتری‌های خودرو است. باتری‌ اوربیتال برای افرادی که دوستدار سرعت و همواره به دنبال تجربه‌ی لحظه‌های جدید و هیجان‌انگیز هستند، مناسب است.