به گزارش سایپاتهران شیرعلی نیا به نقل از صدای بورس، صادق کیان مدیر توسعه و نوآوری مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی گفت: در خصوص کروکی برخط بیمه مرکزی با پلیس از انتهای آذر سال گذشته مجموعه اقداماتی را انجام داد و پلیس تعدادی تبلت به کارشناسان و کسانی که کروکی را ترسیم می‌کنند اختصاص داده […]

به گزارش سایپاتهران شیرعلی نیا به نقل از صدای بورس، صادق کیان مدیر توسعه و نوآوری مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی گفت: در خصوص کروکی برخط بیمه مرکزی با پلیس از انتهای آذر سال گذشته مجموعه اقداماتی را انجام داد و پلیس تعدادی تبلت به کارشناسان و کسانی که کروکی را ترسیم می‌کنند اختصاص داده و از همان زمان نرم افزار مربوطه در تبلت‌ها نصب و از آن زمان دیگر ترسیم کروکی به شکل سیستمی و برخط انجام می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: بعد از ترسیم کروکی به شکل برخط اطلاعات مربوطه به سمت بیمه مرکزی ارسال می‌شود در بیمه مرکزی اقدامات به دو فاز تقسیم می‌شود در فاز نخست یک قسمتی را به شرکت‌های بیمه اختصاص دادیم تا زمانی که شخص به شرکت بیمه مراجعه می‌کند بتواند بر اساس سری و سریال کروکی را استعلام و بعد پی دی اف آن را دریافت و از آن استفاده کند.

او افزود: در فاز دوم که لازم بود نرم افزارهای شرکت‌های بیمه این امکان را فراهم کنند که اطلاعات ارسالی در فرآیند پرداخت خسارت دخیل و مراحل لازم طی شود این فرآیند هم از انتهای آذر سال گذشته انجام شده و پلیس هم تجهیز کارشناسان و ترسیم کنندگان کروکی به تبلت‌ها را در سراسر کشور در حال پیگیری است و روند آن ادامه دارد.