به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از تجارت‌نیوز، کلوپ «پیکان‌سواران ایران» یک گردهمایی به مناسبت ۵۶ سالگی پیکان برگزار کرد تا دارندگان و علاقه‌مندان این خودروی نوستالژیک، به این بهانه گرد هم آیند. به گفته مدیریت کلوپ در این همایش بیش از ۵۰۰ دستگاه از انواع پیکان اعم از جوانان، دولوکس، کار، تاکسی، […]

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از تجارت‌نیوز، کلوپ «پیکان‌سواران ایران» یک گردهمایی به مناسبت ۵۶ سالگی پیکان برگزار کرد تا دارندگان و علاقه‌مندان این خودروی نوستالژیک، به این بهانه گرد هم آیند.

به گفته مدیریت کلوپ در این همایش بیش از ۵۰۰ دستگاه از انواع پیکان اعم از جوانان، دولوکس، کار، تاکسی، اتوماتیک و وانت در پارکینگ شماره سه برج میلاد حضور یافتند.

این همایش با حضور بیش از ۵۰۰ خودرو از انواع پیکان در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار شد. در این میان، خودروهایی به‌چشم می‌خورد که باوجود اینکه سال‌ها از تولیدشان می‌گذرد، هنوز مثل روز اول سالم بوده و می‌درخشیدند.

وقتی که با مالک این خودروهای نوستالژی صحبت می‌کردم، متوجه عشق و علاقه آنان به پیکان‌های‌شان می‌شدم. مالکانی که با پرسیدن ارزش خودروهای‌شان، ناراحت می‌شدند و قیمتی برایش تعیین نمی‌کردند.

اما به گفته آنان، یک پیکان قدیمی که در شرایط خوب و فابریک نگهداری شده باشد، بعضا قیمت‌های بالای یک میلیارد تومان پیدا می‌کند. درحالی که اولین پیکان تولید شده در سال ۱۳۴۶ به قیمت ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان توسط ایران ناسیونال به فروش می‌رسید.

یکی از زیباترین پیکان‌های همایش، پیکان انگلیسی بود که به‌صورت سفارشی در سال ۱۳۵۰ وارد کشور شده بود. این خودروی دنده اتوماتیک از صندلی‌های عقب دو تکه بهره می‌برد و فرمان آن در سمت راست قرار دارد. طبق ادعای مالک، این پیکان انگلیسی در بازار قیمت ندارد اما پیشنهاد تعویض آن با بی‌ام‌و ۵۲۸ جدید را،رد کرده بودند.