مبادی ورود را مناطق آزاد می‌توانند بگذارند؛ بدون محدودیت حجم موتور و ارزش. مناطق آزاد، شریان توزیع برای کشور باشد؛ این‌گونه هم مناطق آزاد رونق پیدا می‌کند و هم دپوی خودرویی صفر کیلومتر و کارکرده در مناطق آزاد دارید که اگر در بازار داخلی این نیاز احساس شد و از طرف خودروسازان داخلی پاسخ به تقاضا داده نشد، مناطق آزاد باز شود و خودرو را وارد بازار کشور کنید.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از صدای بورس مهدی دادفر در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین افزود: مبادی ورود را مناطق آزاد می‌توانند بگذارند؛ بدون محدودیت حجم موتور و ارزش. مناطق آزاد، شریان توزیع برای کشور باشد؛ این‌گونه هم مناطق آزاد رونق پیدا می‌کند و هم دپوی خودرویی صفر کیلومتر و کارکرده در مناطق آزاد دارید که اگر در بازار داخلی این نیاز احساس شد و از طرف خودروسازان داخلی پاسخ به تقاضا داده نشد، مناطق آزاد باز شود و خودرو را وارد بازار کشور کنید.

دادفر با بیان این‌که با این روش می‌تواند سریع بازار کشور را به تعادل رساند، عنوان می‌کند: الزاما داشتن خودرو کارکرده کار بدی نیست. وظیفه مسوولان این است که این گردش را تسهیل کنند. ما حتی می‌توانیم خودرو بیاوریم و باز صادر کنیم.