به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از صدای بورس,سرپرست وزارت راه و شهرسازی از شرکت های خودروساز بابت کیفیت پایین محصولات انتقاد کرد.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از  صدای بورس,سرپرست وزارت راه و شهرسازی از شرکت های خودروساز بابت کیفیت پایین محصولات انتقاد کرد. شهریار افندی زاده که پیش تر به عنوان معوان حمل و نقل وزیر پیشین راه و شهرسازی فعالیت می کرد، گفت سه عامل در تصادفات جاده تاثیرگذار است.

به گفته افندی زاده عامل اول عامل انسانی است. سرپرست وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد این عامل را می توان به کمک آموزش بر طرف کرد. از نقطه نظر معاون پیشین رستم قاسمی جاده نیز عامل تاثیر گذار دیگری درا ین زمینه است. افندی زاده برای حل چالش های مرتبط با این عامل نیز از شناسایی نقاط حادثه خیز خبر داد و تلاش برای بر طرف کردن مشکلات جاده ای که منجر به تصادف می شود را مهم دانست.

سرپرست وزارت راه و شهرسازی دولت سیزدهم خودرو را نیز به عنوان عامل سوم مورد توجه قرار داد. افندی زاده تاکید کرد شرکت های خودروساز نیز باید در بهبود کیفیت محصولات تولیدی خود بکوشند.

به گزارش اکو ایران,صحبت های افندی زاده نشان می دهد از نظر وزارت راه و شهرسازی تمرکز بر سه عامل یاد شده این امکان را بوجود می آورد تا شاهد نه تنها شاهد کاهش تصادف های جاده ای باشیم شرایط به گونه ای پیش می رود که مرگ و میر جاده نیز کاهش می یابد.

سرپرست وزارت راه و شهرسازی دولت سیزدهم از پلیس، قوه قضاییه و اورژانس خواست تا اطلاعات تصادفات جاده‌ای را در اختیار این وزارت خانه قرار دهند.

افندی‌زاده اظهار کرد: ثبت اطلاعات سازمان‌ها و ارگان‌های تاثیر گذار در سامانه جامع ثبت حوادث و سوانح حمل‌ونقل کشور ضروری است، چرا که تحلیل این داده‌ها به ما برای تصمیم‌گیری و ارائه راهکار مناسب در جهت کاهش تصادفات جاده‌ای کمک خواهد کرد.