دنا پلاس اتوماتیک در کارخانه ۵۴۴ میلیون فروخته می‌شود و از این حیث گران‌ترین خودرو داخلی است

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از صدای بورس,قیمت دنا پلاس در کارخانه حداقل ۳۲۴ و نهایتا ۵۴۴ میلیون تومان است. بعد از کنار رفتن دنا تیپ یک از خط تولید الان ایران خودرو سه تیپ مختلف با اسم دنا پلاس ساده، دنا پلاس توربو شش‌دنده و دنا پلاس توربو اتوماتیک را در خط تولید نگه داشته و مدل آخری الان لقب گران‌ترین خودرو داخلی در کارخانه را یدک می‌کشد.

 

قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک در کارخانه درحالی ۵۴۴ میلیون است که قبل از ماجرای افزایش قیمت‌ها توسط خودروسازان داخلی در هفته پایانی فروردین، ایرانخودرو آن را با قیمت تقریبی ۳۹۸ میلیون تحویل مردم می‌داد. به‌این ترتیب قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک در کارخانه ۳۶ درصد بیشتر از پارسال است.

قیمت دنا پلاس توربو دنده‌ای در کارخانه به ۴۴۸ میلیون تومان رسیده و از این حیث بعد از دنا پلاس توربو اتوماتیک و تارا اتوماتیک، سومین محصول گرانقیمت داخلی است که نسبت به پارسال در کارخانه رشد قیمت ۲۵ درصدی را تجربه می‌کند. چون تا قبل از افزایش قیمت‌ها در کارخانه، ایرانخودرو از متقاضیان دنا پلاس توربو دنده‌ای ۳۶۰ میلیون تومان می‌گرفت.

قیمت دنا پلاس ساده در کارخانه درحالی به ۳۲۴ میلیون تومان رسیده که پارسال همین محصول را در نمایندگی‌های ایرانخودرو ۲۲۸ میلیون می‌فروختند. حالا قیمت دنا پلاس ساده در کارخانه با رشد ۹۶ میلیون تومانی همراه شده و معادل افزایش ۴۲ درصدی است.

قیمت دنا پلاس در کارخانه

تیپ قیمت کارخانه
دنا پلاس ساده ۳۲۴ میلیون تومان
دنا پلاس دنده‌ای ۴۴۸ میلیون تومان
دنا پلاس اتوماتیک ۵۴۴ میلیون تومان