قیمت خودرو در روزهای گذشته روند نزولی را تجربه کرد. کارشناسان معتقدند ریزش فعلی قیمت‌ها ادامه‌دار نیست و در ماه‌های آینده بازار به روند صعودی خود باز می‌گردد.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز، ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲.

قیمت خودرو در هفته‌های گذشته تحت تاثیر ثبات نسبی در نرخ ارز و همچنین برگزاری مرحله دوم طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه روند کاهشی به خود گرفت. اما این روند ادامه‌دار نبود و خودرو در روزهای اخیر افزایش قیمت را تجربه کرد. حال مجدداً مسیر بازار تغییر کرده است و بازار نوسانات قیمتی فراوانی را پشت سر می‌گذارد.

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

قیمت پراید ۱۳۱ در روزهای گذشته تغییر قیمتی را تجربه نکرد و در نرخ ۳۵۰ میلیون تومان ثابت ماند. این درحالی است که پراید ۱۱۱ قیمت ۳۶۰ میلیون تومان را به ثبت رساند.

قیمت پژو پارس LX TU5، ساخت ۱۴۰۱ که در روزهای گذشته کاهش چشم‌گیری را تجربه کرده بود، امروز ۲۷ اردیبهشت ماه، نرخ ۶۸۵ میلیون تومان را ثبت کرد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما ۱۴۰۱ که یکی از محصولات پرطرفدار بازار است، امروز در نرخ ۵۸۵ میلیون تومان عرضه شد.

قیمت تارا اتوماتیک که مدل ۱۴۰۲ آن به‌تازگی وارد بازار شده است، امروز ثبات قیمت را تجربه کرد و در نرخ ۹۳۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت خودرو داخلی

قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی

قیمت ام وی ام X22 PRO به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسید.

قیمت جک J4 ساخت ۱۴۰۲ نرخ ۹۵۰ میلیون تومان را به ثبت رساند.

قیمت فردا SX5  هیبرید ساخت ۱۴۰۱ اما امروز، چهارشنبه، با ورود به کانال یک میلیارد تومانی، نرخ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

قیمت خودرو خارجی

 

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بازار خودرو در دو هفته گذشته نوسانات قیمتی زیادی را تجربه کرد و قیمت‌ها در اکثر این روزها روند نزولی به خود گرفته بود. البته در این میان باید به این نکته توجه کرد که این کاهش قیمت، بازار را در وضعیت رکودی قرار داد و سطح معاملات به صفر رسید. کارشناسان معتقدند مردم سرمایه‌های خود را از بازار خودرو خارج کرده‌اند و به دنبال بازار امن‌تری برای سرمایه‌گذاری می‌گردند. البته این رکود را می‌توان ناشی از کشمکش شورای رقابت و خودروسازان خصوصی بر سر قیمت‌ جدید خودروهای مونتاژی دانست. این اقدام بازار را در وضعیت بلاتکلیفی قرار داده است.

کارشناسان معتقدند که روند نزولی بازار موقت است و در ماه‌های آینده با توجه به تورم ۵۰ درصدی حاکم بر کشور قیمت خودرو مجدداً به روند صعودی گذشته خود باز می‌گردد.