قیمت خودرو مجددا روند افزایشی را در بازار طی کرد. به‌طوری که امروز اکثر خودروهای پرطرفدار داخلی افزایش قیمت را تجربه کردند.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از  تجارت‌نیوز، قیمت خودرو صفر داخلی روز یکشنبه، دوم بهمن ۱۴۰۱.

قیمت خودرو در سایت‌ها و مراکز خرید و فروش خودرو این روزها با نوسانات بسیار و بی‌ثباتی همراه شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودرو در روزهای گذشته روند نوسانی را در پیش گرفته است.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

اوایل سال جاری بود که پراید رکورد جدید قیمتی را در کارنامه خود ثبت کرد. اما حالا این خودرو در کمتر از یک سال ۱۰۰ میلیون تومان گران شده است.

پراید ۱۱۱ که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، دیروز کانال‌شکنی کرد و وارد بازه ۳۰۰ میلیون تومان شد. اما این خودرو امروز صبح در قیمت ۲۹۰ میلیون تومان به فروش رسید. پراید ۱۳۱ نیز امروز در نرخ ۲۷۸ میلیون تومان عرضه می‌شود.

تارا اتوماتیک هم که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه بود، طی چند روز گذشته روند نوسانی به خود گرفت. این خودرو امروز با ۱۳ میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، در نرخ ۷۴۲ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

پژو ۲۰۷ اتومات، امروز در محدوده ۷۴۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

دنا معمولی هم امروز به قیمت ۵۸۵ میلیون تومان رسید.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز به ۶۰۴ میلیون تومان در بازار خودرو کشور رسید.

قیمت خودرو

قیمت خودروهای پرطرفدار

خودروهایی که در بازار بیشتر معامله قرار می‌شوند و خریدار بیشتری دارند امروز با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز، یکشنبه، ۱۶ میلیون تومان گران و در محدوده ۳۱۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در روزهای گذشته با کاهش قیمت مواجه شده بود، امروز هشت میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و اکنون به نرخ ۴۴۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد. تیپ ۵ این مدل پژو نیز ۹ میلیون تومان گران شد و به نرخ ۴۹۹ میلیون تومان رسید.

کوییک که جایگزین پراید شده و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته، در روزهای گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و وارد کانال جدیدی شد. قیمت این خودرو به ۳۰۱ میلیون تومان رسید.

در این میان، شاهین G که در ماه‌های گذشته به مرز ۶۰۰ میلیون تومان نیز رسیده بود، امروز در قیمت ۵۰۰ میلیون تومان عرضه شد. به نظر می‌رسد عرضه شاهین در بورس کالا توانست قیمت بازار این خودرو را بشکند و عرضه و تقاضا را به نقطه تعادلی برساند.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار خودرو مجددا تحت تاثیر رشد نرخ دلار در کشور ملتهب شده است.

او افزود: به نظر می‌رسد در هفته‌های آینده بازار به سویی می‌رود که اگر افزایش قیمتی در کار نباشد، کاهش قیمتی نیز رخ نمی‌دهد.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: تغییر شیوه عرضه خودرو نیز تنها مسَکن‌هایی هستند که در نهایت بتوانند به‌صورت موقت بازار را کنترل کنند.

صدرایی تاکید کرد: تا زمانی که میزان عرضه و تقاضا به تعادل نرسد، شرایط اقتصادی بهبود نیابد و نرخ دلار به ثبات بلندمدت نرسد، بازار خودرو ملتهب می‌ماند. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بازار به روند کنونی خود ادامه دهد.