وضعیت بازار خودرو نشان می دهد با وجود رکود ریزش قیمت ها در انواع محصولات داخلی به وجود آمده است.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از  صدای بورس, بازار امروز خرید و فروش خودرو نسبت به روزهای گذشته شاهد آرامشی نسبی و حتی افت قیمت ها در برخی از محصولات است البته همچنان رونق فروش در معاملات نیست و همین موضوع باعث شده تا کمتر خریداری در بازار وجود داشته باشد البته نکته مهم اینجاست انتظارها بر این بود که با نزدیک شدن به بازار شب عید بازار خودرو نیز متاثر از این موضوع شاهد رونق خرید و فروش باشد اما همچنان مردم در خرید خودرو تعلل کرده و بیشتر ترجیح می دهند از بورس کالا و یا طرح های فروش خودروسازان نسبت به خرید خودرو اقدام کنند.

 

سودهای بالای قرعه کشی ها نیز عاملی شده تا تمرکز مردم بیشتر به ثبت نام خودرو در این طرح ها باشد علاوه براین عرضه خودرو در بورس کالا نیز تا حدود رغبت خریداران را به سمت این بازار افزایش داده است.

در حال حاضر در محصولات ایران خودرو شاهد افت قیمتی دو تا ۴ میلیون تومان هستیم درمحصولات سایپا نیز افت قیمت ها تا سه میلیون تومان است.

بررسی بازار نشان می دهد خودروی شاهین به زیر ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است و با قیمت ۴۸۷ میلیون تومان به فروش می رسد. تارا دستی نیز با عقب نشینی قیمت از ۶۰۰ میلیون تومان با قیمت ۵۸۵ میلیون توممان مورد معامله قرار می گیرد

انتظارها براین است که با عرضه خوردو در بورس کالا بتوانیم در بازار شاهد ریزش بیشتر قیمت ها باشیم اما در حال حاضر افت قیمت ها بیشتر از ۵ میلیون تومان نیست.

نام خودرو قیمت امروز بازار در ۲۸ دی ماه
سمند ال ایکس ۴۲۲ میلیون تومان
سمند دوگانه سوز ۴۶۵ میلیون تومان
سورن پلاس تیپ ۳ ۴۷۸ میلیون تومان
دنا پلاس ۶۲۰ میلیون تومان
پژو پارس ۴۴۶ میلیون تومان
پژو پارس تویوفایو ۵۲۵ میلیون تومان
پژو ۲۰۶ تیپ دو ۴۴۲ میلیون تومان
رانا پلاس ۴۲۸ میلیون تومان
تارا اتوماتیک ۷۲۱ میلیون تومان
هایما اس ۷ ۱ میلیارد و ۲۶۲ میلیون تومان
تیبادو ۲۹۶ میلیون تومان
کوئیک ۲۹۴ میلیون تومان
کوئیک پلاس اتوماتیک ۳۸۷ میلیون تومان
کوئیک آر ۳۰۰ میلیون تومان
کوئیک اس ۳۱۱ میلیون تومان
شاهین ۴۸۷ میلیون تومان
تیبا ۲۹۵ میلیون تومان
ساینا ۲۹۴ میلیون تومان
پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۶۳۸ میلیون تومان