مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو بیان کرد که تنها تفاوت مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو با مرحله نخست، اضافه شدن طرح جایگزینی خودروهای فرسوده و انتخاب پنج اولویت از همان ابتدای ثبت‌نام است.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا : مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو بیان کرد که تنها تفاوت مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو با مرحله نخست، اضافه شدن طرح جایگزینی خودروهای فرسوده و انتخاب پنج اولویت از همان ابتدای ثبت‌نام است. همچنین، برای مادران و دارندگان خودروهای فرسوده همانند متقاضیان عادی، تعریف حساب وکالتی به‌ نام سازمان حمایت، پیش‌شرط اصلی است. مهدی تقدسی، با تایید زمانبندی اعلام شده برای فرآیند مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها، اعلام کرد که از ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت ماه، متقاضیان می‌توانند برای تعریف حساب والتی “به نام سازمان حمایت”، واریز وجه ۱۰۰ میلیون تومان و مسدود کردن آن در حساب مذکور اقدام کنند. پس از پایش اطلاعات و ارسال اطلاعات متقاضیان از بانک‌ها به سامانه، ثبت‌نام از سوم خرداد ماه تا ۱۰ خرداد آغاز خواهد شد.
مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، بیان کرد که تنها تفاوت این مرحله از فروش خودرو با مرحله نخست، اضافه شدن طرح جایگزینی خودروهای فرسوده و این است که متقاضیان از همان ابتدا می‌توانند پنج اولویت خودرویی خود را تعیین کنند. وی تأکید کرد که متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده باید توجه داشته باشند که برای تعریف حساب والتی به‌ نام سازمان حمایت و مسدود کردن وجه ۱۰۰ میلیون تومان، همانند دو طرح دیگر (عادی و طرح حمایت از قانون جوانی جمعیت ویژه مادران) باید اقدام کنند. تقدسی با بیان اینکه فروش یکپارچه خودروها حتماً روندی ادامه‌دار خواهد داشت، اظهار کرد که طرح فروش یکپارچه خودروها ادامه‌دار خواهد بود و ختم به این دو مرحله نخواهد شد. با این حال، هنوز مشخص نیست که فرآیند مرحله سوم دقیقاً در چه زمانی اجرا خواهد شد و پس از اتمام مرحله دوم، برنامه‌ریزی برای مرحله سوم و اجرای آن صورت خواهد گرفت.