اجاره خودرو خدماتی است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما در این سرویس خودرویی را با مدت زمان مشخص در اختیار می‌گیرید و بابت آن مبلغی پرداخت می‌کنید و به راحتی به امور خود رسیدگی می‌کنید.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا : اجاره خودرو خدماتی است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما در این سرویس خودرویی را با مدت زمان مشخص در اختیار می‌گیرید و بابت آن مبلغی پرداخت می‌کنید و به راحتی به امور خود رسیدگی می‌کنید. اجاره خودرو در سال ۱۹۱۶ در آمریکا توسط فردی به نام جو ساندرز آغاز شد. وی ابتدا ماشین خود را به تاجران و توریست‌ها اجاره می‌داد و براساس کیلومتر شماری که روی خودرو نصب شده بود، هزینه اجاره را اعلام می‌کرد. با توجه به استقبال مردم وی در سال ۱۹۲۵ شرکت خود را در صنعت اجاره خودرو تاسیس کرد و ایده‌ی وی پس از چند سال در سراسر دنیا گسترش یافت. در ایران نیز این سرویس در ابتدا فقط برای ماشین عروس کاربرد داشت اما  در حال حاضر عموم مردم در زمانی که خودروی مناسبی ندارند از سرویس اجاره خودرو استفاده می‌کنند. معمولا در سه شرایط است که اجاره خودرو پرطرفدار می‌شود: ۱- خودروی مناسب برای رسیدگی به امور خود را ندارند ۲- خودروی آنها در تعمیرگاه است ۳- خودرویی ندارند.

آیا تا بحال به اجاره خودرو فکر کرده اید؟ برای چه اموری معمولا خودرو اجاره می‌کنند؟ شرایط اجاره خودرو به چه صورت است؟ این دست سوالات معمولا سوالاتی هستند که در ادامه پاسخ آنها را شرح داده‌ایم:

شرایط اجاره خودرو

هر زمان که نیاز به خودرویی داشتید، می‌توانید از خدمات اجاره ماشین سعادت رنت بهرمند شوید. کرایه ماشین بیشتر برای مسافرت، ترانسفر فرودگاهی، ماشین عروس، جا به جایی مدیران، رفت و آمد روزانه و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. اجاره ماشین در دو نوع انجام می‌شود؛ اجاره خودرو با راننده و اجاره خودرو بدون راننده. هر کدام را به صورت جداگانه و کامل توضیح خواهیم داد.

اجاره خودرو با راننده

کسانی که توانایی رانندگی ندارند گواهی‌نامه‌ی رانندگی نگرفته‌اند یا حوصله رانندگی در ترافیک را ندارند برای اجاره خودروی با راننده اقدام می‌کنند. این گزینه را معمولا برای ترانسفر فرودگاهی، جا به جایی مدیران و مهمانان استفاده می‌کنند. از مزایای اجاره خودرو با راننده، عدم مسئولیت مسافر در قبال تصادف خودرو یا جریمه و تخلفات است و مسئولیت تمامی اتفاقات احتمالی بر عهده‌ی شرکت اجاره‌دهنده خودرو خواهد بود. هزینه اجاره خودرو با راننده بر اساس ساعت و کیلومتر محاسبه می‌شود و خوب است بدانید که حداقل زمان کرایه ۱۰ ساعت می‌باشد. در این سرویس به دلیل حضور راننده به عنوان نماینده شرکت، نیاز به ارائه‌ی هیچ مدرکی نیست.

اجاره خودرو بدون راننده

خودرو بدون راننده برای کسانی که از رانندگی لذت می‌برند، مناسب است؛ اما باید بدانید از زمانی که خودرو را تحویل می‌گیرید تمامی مسئولیت‌ها بر عهده شما خواهد بود. حداقل زمان کرایه نیز ۳ روز می‌باشد. در این سرویس هر خودرویی را که بخواهید با توجه به بودجه خود می‌توانید انتخاب کنید تا در زمان مشخص شده در اختیارتان قرار بگیرد.

مدارک لازم برای اجاره خودرو بدون راننده

مدارک لازم برای اجاره خودرو بدون راننده را در ادامه نام می‌بریم.

داشتن حداقل ۲۰ سال سن

گواهینامه رانندگی با حداقل ۶ ماه اعتبار

داشتن کارت ملی

گواهی معتبر اشتغال به کار یا مدارک احراز محل سکونت

یک فقره چک یا سفته (رقم این چک به میزان ارزش خودرو به عنوان ضمانت به شرکت ارائه می‌شود و پس از عودت خودرو به صورت سالم به شما بازگردانده خواهد شد)

پرداخت مبلغی به عنوان دیپوزیت (مبلغ آن برای هر خودرو متفاوت است، پس از عودت خودرو و در صورت نداشتن هیچ جریمه‌ای به حساب شما بازمی‌گردد)

مزایای اجاره خودرو

اجاره خودرو چه با راننده و چه بدون راننده مزایای زیادی دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

نرخ اجاره: اجاره خودرو مبلغ بسیار پایین‌تری نسبت به خرید و کرایه تاکسی و دیگر وسیله‌های نقلیه دارد

داشتن بیمه: دیگر نیاز به بیمه کردن ماشین ندارید و خودرویی را که اجاره می‌کنید، دارای بیمه نامه است. در ضمن شما هیچ هزینه‌ای بابت استهلاک ماشین نخواهید پرداخت.

پشتیبانی: در زمان اجاره خودرو در صورتی که مشکلی پیش آمد می‎‌توانید با پشتیبانی تماس گرفته تا در کمترین زمان ممکن کنار شما باشند.

تنوع خودرو: در اجاره خودرو شما هر مدل و برند خودرویی را می‌توانید برای مدت زمان مشخص اجاره کنید و به امور شخصی خود بپردازید.

نکات مهم در اجاره خودرو

در اجاره خودرو نیاز است به مواردی که در ادامه خواهیم گفت توجه کنید.

انتخاب ماشین بر اساس نیاز و بودجه خود

عودت خودرو در زمان و مکان مشخص شده و بدون تاخیر

عودت خودرو بدون مشکل

تمیز بودن خودرو

امضای قرارداد در هنگام تحویل (در صورتی که خودرو را از شرکت معتبر اجاره کنید، در زمان تحویل قراردادی در دو نسخه به شما تحویل داده خواهد شد که تمامی اطلاعات راننده، مدت کرایه، مبلغ و… در آن لحاظ خواهد شد. بهتر است تا انتهای مدت زمان کرایه قرارداد را نزد خود نگهداری کنید.)

بررسی خودرو قبل تحویل از شرکت (خودرو را بررسی کرده و بدون مشکل تحویل بگیرید)

جمع بندی

برای اینکه بتوانید خودرویی را اجاره کنید بهتر است به سراغ شرکت‌های معتبر و سرشناسی همچون سعادت رنت بروید. این شرکت سابقه ۱۰ ساله دارد و هر نوع خودرو از هر برندی را در چند رنگ در اختیار دارد تا با توجه به سلیقه و بودجه‌ی شما در اختیارتان بگذارد. این مجموعه در سراسر ایران، ترکیه و امارات شعبه‌های فعال دارد و شعبه‌ی مرکزی آن در شهر تهران قرار دارد.

سعادت رنت در اجاره خودرو با راننده، از رانندگانی با تجربه، مسئولیت پذیر، آشنا به امور تشریفات، تمیز و مسلط به چند زبان دنیا دعوت به عمل آورده است تا سرنشینان به راحتی از سفر خود لذت ببرند. برای اینکه بتوانید ماشین مورد نظر را در مکان و زمان مشخص کرایه کنید کافیست وارد وب سایت مجموعه سعادت رنت شوید و از طریق رزرو آنلاین  خودرو را در زمان و مکان مشخص شده در اختیارتان قرار دهید.