اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های ایالات متحده به تازگی دستوری برای «پارک در فضای باز» برای برخی از مدل های کیا و هیوندای در معرض خطر آتش گرفتن صادر کرده است.

به گزارش سایپا ترهان شیرعلی نیا : اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های ایالات متحده به تازگی دستوری برای «پارک در فضای باز» برای برخی از مدل های کیا و هیوندای در معرض خطر آتش گرفتن صادر کرده استاین دستور شامل تقریباً ۴۸۵۰۰۰ خودرو، از جمله هیوندای توسان ۲۰۱۴-۲۰۱۵، هیوندای سانتافه ۲۰۱۶-۲۰۱۸، سانتافه اسپرت ۲۰۱۷-۲۰۱۸، سانتافه XL 2019، کیا اسپورتیج ۲۰۱۴-۲۰۱۶ و کیا اسپورتیج ۲۰۱۴-۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ می شود.

فراخوان امروز پس از آن صورت می گیرد که تحقیقات اداره ملی ایمنی در مورد آتش سوزی در محفظه موتور این خودروسازان کره ای، که بلای جان این دو خودروساز شده، به نتایج مشخصی منجر شده است.

مالکان وسایل نقلیه مذکور، فعلاً باید خودرو را خارج از منزل و دور از سایر وسایل نقلیه و سازه ها پارک کنندروشن یا خاموش بودن تفاوتی ایجاد نمی کند، چرا که هیوندای و کیا معتقدند خطر آتش سوزی در هر دو حالت وجود داردهیوندای می‌گوید از آتش‌سوزی‌های مرتبط با این ایراد آگاه است، اما تا کنون این موارد منجر به جراحت یا تلفاتی نشده است.

در حال حاضر هیوندای و کیا علت آتش سوزی را به صورت قطعی اعلام نکرده اندبا این حال، این خودروسازان بر این باورند که دلیل آن، یک قطعه الکتریکی در سیستم ترمز ضد قفل است که «ممکن است در آن یک اتصال کوتاه الکتریکی اتفاق بیفتد و خطر آتش سوزی را چه در حین رانندگی و چه در حالت پارک، ایجاد کند

اگر این جرقه اتفاق بیفتد، نتیجه نهایی می تواند آتش سوزی محفظه موتور باشدهمه خودروهایی که بخشی از این گروه هستند برای رفع ایراد فراخوانده شده اند و نمایندگی ها فیوز جدیدی را که برای کاهش خطر آتش سوزی طراحی شده است، روی برد مدار واحد کنترل الکترونیکی هیدرولیک نصب خواهند کرد.

هیوندای می گوید که مالکان باید علایم هشدار دهنده شامل روشن شدن چراغ هشدار سیستم ABS، بوی سوختگی و خروج دود از محفظه موتور را جدی بگیرند.