به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا :محصولات سایپا در بین دلالان و افرادی که دنبال کسب سود از ثبت نام در کارخانه و فروش خودرو در بازار آزاد هستند، جذابیت زیادی ندارد چون این فاصله قیمتی خیلی محسوس نیست. یکی از دلایل کم بودن این تفاوت ها در محصولات سایپا نسبت به محصولات ایران خودرو این است […]

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا :محصولات سایپا در بین دلالان و افرادی که دنبال کسب سود از ثبت نام در کارخانه و فروش خودرو در بازار آزاد هستند، جذابیت زیادی ندارد چون این فاصله قیمتی خیلی محسوس نیست.

یکی از دلایل کم بودن این تفاوت ها در محصولات سایپا نسبت به محصولات ایران خودرو این است که بیشتر مردم اعتقاد دارند که ایران خودرویی ها محصولات با کیفیت تری مونتاژ می کنند و همین دلیل باعث شده است که طرفداران این خودروها در بازار بیشتر باشد. از طرف دیگر تنوع بیشتر محصولات ایران خودرو نسبت به سایپا که طیف گسترده تری از مشتری را جذب می کند عامل دیگری می باشد. بازار دست دوم و صفر کیلومتر بهتر در نقد شوندگی هم تاثیر زیادی در این موضوع دارد. کمتر بودن قابل ملاحظه تعداد ثبت کنندگان در طرح های قرعه کشی این دو شرکت هم گویای همه چیز می باشد.

در حال حاضر بیشترین تفاوت قیمت در بین خودروهای سایپا از کارخانه تا بازار اختصاص به وانت زامیاد دیزل دارد و بعد از آن ساینا معمولی در رتبه دوم قرار دارد. در مورد کمترین فاصله قیمتی باید اذعان کرد که کوییک پلاس اتوماتیک نه تنها تفاوت قیمت ندارد بلکه در بازار از کارخانه ارزانتر هم هست. این نکته عجیبی می باشد چون همیشه خودروهای اتوماتیک طرفدارهای بیشتری نسبت به دنده ای دارند و تفاوت قیمت زیادی هم در بازار دارند که در مورد کوییک اتوماتیک این موضوع برعکس می باشد.

خودرو قیمت قطعی مهرماه ۱۴۰۰ (تومان) قیمت در بازار ( تومان)
تفاوت قیمت (تومان)
سایپا ۱۱۱ (سفید) توقف تولید ۱۵۳٫۰۰۰٫۰۰۰
سایپا ۱۳۱ (سفید) توقف تولید ۱۳۹٫۰۰۰٫۰۰۰
سایپا ۱۵۱ (آپشنال) ۱۴۶٫۸۰۰٫۰۰۰ ۱۶۹٫۰۰۰٫۰۰۰ ۲۲٫۲۰۰٫۰۰۰
تیبا ۱۰۰٫۶۳۱٫۰۰۰ ۱۴۸٫۵۰۰٫۰۰۰ ۴۷٫۸۰۰٫۰۰۰
  تیبا ۲ (سفید) ۱۰۶٫۵۱۹٫۰۰۰ ۱۵۹٫۰۰۰٫۰۰۰ ۵۲٫۴۵۰٫۰۰۰
 تیبا۲ پلاس به زودی ۱۷۳٫۰۰۰٫۰۰۰
 ساینا ۱۰۴٫۶۵۰٫۰۰۰ ۱۵۹٫۵۰۰٫۰۰۰ ۵۴٫۸۰۰٫۰۰۰
ساینا S ۱۴۲٫۵۳۷٫۰۰۰ ۱۸۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ۳۸٫۴۰۰٫۰۰۰
کوییک ۱۴۱٫۰۶۲٫۰۰۰ ۱۷۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ۲۹٫۹۰۰٫۰۰۰
کوییک R ۱۴۹٫۴۱۵٫۰۰۰ ۱۷۲٫۰۰۰٫۰۰۰ ۲۲٫۵۰۰٫۰۰۰
کوییک پلاس اتوماتیک ۲۳۲٫۶۷۲٫۰۰۰ ۲۳۲٫۰۰۰٫۰۰۰ ۶۷۲٫۰۰۰-
 وانت زامیاد (آپشنال) ۲۴۱٫۸۵۰٫۰۰۰ ۲۸۲٫۰۰۰٫۰۰۰ ۴۰٫۱۵۰٫۰۰۰
 وانت زامیاد گازسوز (آپشنال) ۲۵۷٫۸۵۰٫۰۰۰ ۲۹۳٫۰۰۰٫۰۰۰ ۳۵٫۱۵۰٫۰۰۰
وانت زامیاد دیزل . یورو ۵ ۲۷۸٫۰۰۰٫۰۰۰ ۳۳۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ۵۷٫۰۰۰٫۰۰۰
وانت پادرا (پلاس) ۲۸۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ۳۲۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ۳۶٫۰۰۰٫۰۰۰
شاهین ۲۹۱٫۸۷۱٫۰۰۰ ۳۲۴٫۰۰۰٫۰۰۰ ۳۲٫۱۲۰٫۰۰۰

خودروی شاهین سایپا هم با تبلیغات گسترده این شرکت و سرو صدایزیاد به بازار عرضه شد این روزها خیلی متقاضی ندارد و می توان این خودرو را در بازار خیلی راحتتر از کارخانه و بدون صبر کردن حداقل سه ماهه خریداری نمود.