طرح فروش فوری گروه خودروسازی سایپا انجام شد ولی تعداد کل متقاضیان ثبت نام در این طرح حتی به 500 هزار نفر هم نرسید که باورش خیلی سخت می باشد که در طرحی که قیمت محصولات قطعی است و برندگان خودروی ثبت نامی را با سند آزاد و تا حداکثر 3 ماه آینده تحویل می گیرند، میزان استقبال تا این حد پایین بیاید.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا : طرح فروش فوری گروه خودروسازی سایپا انجام شد ولی تعداد کل متقاضیان ثبت نام در این طرح حتی به ۵۰۰ هزار نفر هم نرسید که باورش خیلی سخت می باشد که در طرحی که قیمت محصولات قطعی است و برندگان خودروی ثبت نامی را با سند آزاد و تا حداکثر ۳ ماه آینده تحویل می گیرند، میزان استقبال تا این حد پایین بیاید.

این در صورتیکه است که در گروه خودروسازی ایران خودرو که رقیب اصلی این شرکت می باشد برای طرح پیش فروش یکساله ای که برگزار کرد و قیمت قطعی هم برای محصولات ثبت نامی در نظر نگرفته بود، بیش از ۹۰۰ هزار نفر شرکت کردند.

طرح فروش فوق العاده سایپا که از روز ۲۰ آذرماه آغاز شده بود پس از دو روز که از طریق سایت سایپا امکان ثبت نام وجود داشت به اتمام رسید، سپس قرعه کشی آن در روز دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ با حضور مسئولان و نهاد‌های نظارتی انجام شد و اسامی برندگان در وبسایت این شرکت اعلام می‌شود.

بر پایه بخشنامه گروه خودروسازی سایپا در این طرح خودروهای کوییک معمولی، کوییک آر، تیبا اس ایکس، تیبا ۲ و کوییک پلاس اتوماتیک حضور دارند.

فروش فوق‌العاده محصولات سایپا باهدف تنظیم بازار و پاسخ‌گویی به نیاز‌های مشتریان واقعی و مصرف‌کنندگان به‌اجرا درآمده و باتوجه به اجرای برنامه‌های مختلف پیش‌فروش و فروش فوری فوق‌العاده محصولات در کنار امکان فک رهن اسناد خودرو‌های عرضه شده در طرح‌های قبلی، پیش‌بینی می‌شود به زودی هیجانات کاذب از بازار خودرو تخلیه شده و قیمت محصولات به ثبات و پایداری برسد.

اگر هدف از این طرح تنظیم بازار باشد که خیلی بعید است با ظرفیت تنها ۳۵۰۰ دستگاه خودرو بتوان حتی یک درصد هم نقشی را در جهت تنظیم و پاسخگویی به نیاز بازار را جواب داد. بازاری که در طی حدود ۶ ماه گذشته عرضه خودرویی را به خود ندیده است را چطور می توان با این ظرفیت محدود تنظیم و قیمت ها را کنترل کرد؟

اعلام ظرفیت محصولات سایپا در طرح جدید فروش فوری آذر ۱۴۰۰:

خودرو

تعداد ثبت نام کنندگان

ظرفیت (دستگاه)

شانس برنده شدن

تیبا۲ ۲۵۸٫۰۵۶ ۱۲۵۰ ۱ به ۲۰۶ نفر
تیبا صندوقدار ۱۵۶٫۱۱۷ ۵۰۰ ۱ به ۳۱۲ نفر
کوییک معمولی ۳۰٫۷۳۸ ۱۲۵۰ ۱ به ۲۵ نفر
کوییک R ۱۸٫۷۷۰ ۴۰۰ ۱ به ۴۷ نفر
کوییک پلاس اتوماتیک ۱۳٫۷۶۸ ۱۰۰ ۱ به ۱۳۸ نفر
مجموع ۴۵۸٫۶۷۹ ۳٫۵۰۰ ۱ به ۱۳۱ نفر