به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا :وزیر نفت در مورد کاهش ذخیره کارت بنزین برای جلوگیری از قاچاق خبر داد.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از صدای بورس وزیر نفت گفت: کاهش سقف بنزین آزاد در کارت سوخت تعدادی از استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان در جهت مدیریت مصرف و کنترل قاچاق انجام می‌شود، البته باید بررسی مجددی انجام شود.

جواد اوجی امروز (یکشنبه) در حاشیه مراسم بهره‌برداری و کلنگ‌زنی طرح‌های گازرسانی در هفته دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به برخی انتقادات از کاهش سقف بنزین آزاد در کارت سوخت تعدادی از استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان، گفت: این اقدامات در جهت مدیریت مصرف و کنترل قاچاق انجام می‌شود و البته باید بررسی مجددی انجام شود.

گفتنی است، چند روز قبل، فارق اعظمی نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها از کاهش سهمه سوخت بنزین در این استان خبر داد و گفت: مردم استان سیستان و بلوچستان در زمینه سوخت سهمیه متفاوتی از باقی مردم کشور دریافت‌ می‌کنند. به طوری که هر خودرو ماهیانه ۳۶۰ لیتر بنزین به قرار ۶۰ لیتر با قیمت ۱۶۰۰ تومان و ۳۰۰ لیتر با قیمت ۳۰۰۰ تومان سهمیه دارد. یعنی اگر کسی ماهانه ۳۶۰ لیتر بنزین خود را مصرف‌ می‌کرد دیگر کارت سوخت برای بنزین آزاد وجود نداشت.

افزایش مصرف بنزین

وزیر نفت همچنین در جمع خبرنگارها گفت:: این روزها با توجه به مسافرت‌ها بعد از کرونا، بالاترین حجم سفرها را شاهد هستیم که مصرف بنزین را تا ۱۳۰ میلیون لیتر در روز نیز بالا برده است و این در حالی است که تولید بنزین در تمام پالایشگاه‌های کشور بین ۱۰۲ تا ۱۰۴ میلیون لیتر در روز است.

اوجی با بیان اینکه برای تامین بنزین مورد نیاز کشور به سراغ ذخایر رفتیم، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا در یک ماه آینده که همچنان سفرها زیاد است، مشکلی در تامین بنزین کشور وجود نداشته باشد.

وی در خصوص احتمال وجود ناترازی گاز در زمستان امسال، گفت: این ناترازی سال گذشته ۲۵۰ میلیون متر مکعب بود که به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در سال‌های قبل اتفاق افتاد.