به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا : به طور معمول وقتی چند وقتی از تولید خودرویی در کشور می گذرد این خودرو مورد ارزیابی کارشناسان شرکت بازرسی و استاندارد ایران قرار می گیرد و بر اساس آیتم هایی که در چک لیست خود دارند اقدام به تعیین درجه کیفیت و تعداد ستاره های کیفی آن […]

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا : به طور معمول وقتی چند وقتی از تولید خودرویی در کشور می گذرد این خودرو مورد ارزیابی کارشناسان شرکت بازرسی و استاندارد ایران قرار می گیرد و بر اساس آیتم هایی که در چک لیست خود دارند اقدام به تعیین درجه کیفیت و تعداد ستاره های کیفی آن خودرو می کنند.

با اشاره به مقدمه بالا سوالی مطرح شده است که چرا کارشناسان و بازرسین این شرکت به سراغ خودروی شاهین سایپا که از اواخر پاییز سال ۹۹ روی خط تولید رفته است (تولید انبوه شاهین سایپا آغاز شد-۱۶ آذر ۱۳۹۹)، هنوز نرفته اند. در حالیکه که رقیب مستقیم این خودرو در شرکت ایران خودرو که تارا می باشد از شهریور ماه امسال در این لیست اضافه شده و حضور دارد. در مطلبی که اخیرا به آن پرداختیم مقایسه فنی دو خودروی ملی شاهین و تارا که با کلیک بر روی آن می توانید مشاهده نمایید، در بخش کیفیت تولید به دلیل در دسترس نبودن اطلاعات مربوط به کیفیت تولید شاهین نتوانستیم در این بخش مقایسه ای را بین این دو خودرو انجام دهیم و به اطلاع علاقه مندان برسانیم.

بخشی از صحبت های مدیر عامل سایپا در روز افتتاح خط تولید در تیراژ انبوه خودروی شاهین :

« مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در تشریح وضعیت کیفی خودرو شاهین نیز گفت: از نظر کیفی، برنامه‌ريزي های جامع و متعددی انجام شده و اگر بخواهیم آن را با خودروهای دیگر مقایسه کنیم، می توان گفت که شاهین سایپا در مقايسه با خودروهایی مثل L90 و سراتو، قابلیت رقابت کیفی دارد. »

گروه خودروسازی سایپا در تبلیغات زیادی که در مورد این خودرو تابحال داشته، همواره به کیفیت تولید و ساخت بالا و ایمنی کم نظیر این خودرو اشاره کرده است ولی اینکه چرا هنوز نتیجه ارزیابی کیفی این خودرو منتشر نشده است در هاله ای از ابهام قرار دارد. خیلی بهتر است که جهت تنویر افکار عمومی در این مورد نتایج این ارزیابی در دسترس عموم و کارشناسان حوزه صنعت خودرو قرار بگیرد. برای مشاهده جداول ارزیابی کیفی خودروهای داخلی در سال ۱۴۰۰ که توسط شرکت بازرسی و استاندارد ایران انجام گرفته است.