به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از صدای بورس، مدیرعامل گروه مالی توسعه تعاون ضمن بیان این مطلب گفت: در بازار سرمایه شخص با هر بودجه‌ای می‌تواند نسبت به سرمایه‌گذاری اقدام کند، اما در سایر بازارها باید سرمایه زیادی برای سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد. هاشم بوذرجمهر با بیان اینکه تورم حاکم بر کشور در یک […]

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از صدای بورس، مدیرعامل گروه مالی توسعه تعاون ضمن بیان این مطلب گفت: در بازار سرمایه شخص با هر بودجه‌ای می‌تواند نسبت به سرمایه‌گذاری اقدام کند، اما در سایر بازارها باید سرمایه زیادی برای سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد.

هاشم بوذرجمهر با بیان اینکه تورم حاکم بر کشور در یک سال گذشته باعث شده تمام رقبای بازار سرمایه همچون ملک، خودرو، ارز و طلا با رشدهای بالایی مواجه شوند، افزود: این در حالی است که بازار سرمایه نتوانسته با رشد سایر رقبا هم مسیر شود.

وی تصریح کرد: هر چند بازار سرمایه در چند ماه گذشته با اندک رشدی همراه بوده است، اما همچنان جای رشد دارد و به نظر می‌رسد در حال حاضر ارزان‌ترین دارایی سهام است و بسیاری نسبت به رشد آن خوشبین هستند.

مدیرعامل گروه مالی توسعه تعاون افت‌های اخیر بازار سرمایه را نگران‌کننده ندانست و اظهار داشت: امسال سال خوبی برای بازار سرمایه است و بورس روند رو به رشدی خواهد داشت.

وی همچنین با بیان اینکه سایر بازارها رشد خود را داشته‌اند و قیمت‌های بالایی دارند، ادامه داد: به طور مثال خودرو قیمت بالایی دارد و طبق ارزیابی‌ها با دلار بالای صد هزار تومان معامله می‌شود. مسکن نیز با نرخ‌های بالایی معامله می‌شود و این بازارها علاوه بر اینکه رشد خود را کرده‌اند، به نظر می‌رسد متقاضی و یا خریداری هم ندارند و بیشتر فروشنده هستند و بازار آنها در رکود به سر می‌برد.

بوذرجمهر در مورد عرضه‌های اولیه نیز گفت: عرضه‌های اولیه برای بازار سرمایه بسیار لازم است، اما عرضه‌های اولیه‌ای که در حال حاضر انجام می‌شود بسیار حجم کوچکی دارند و در واقع نمی‌توانند نیازهای بازار را تأمین کنند.

وی افزود: در سنوات گذشته عرضه‌های قابل‌توجهی همانند شرکت‌های بزرگ پتروشیمی، صنایع مختلف و غیره در بازار انجام می‌شد و زمانی که عرضه می‌شدند منابع قابل‌توجهی را جذب می‌کردند، اما در حال حاضر این عرضه‌های اولیه بسیار کوچک هستند.

مدیرعامل گروه مالی توسعه تعاون با اشاره به اینکه یکی از راه‌هایی که می‌تواند روند رو به رشد بازار را حفظ و از حبابی شدن سهم‌ها جلوگیری کند عرضه‌های اولیه است، اظهار داشت: سازمان بورس، شرکت بورس و فرابورس باید فرآیند عرضه‌های اولیه تسهیل کنند.