معاملات شنبه، روز پرتقاضا شدن خودرویی ها و بانکی ها بود.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از صدای بورس، معاملات امروز با پرتقاضا شدن بانکی ها و خودرویی ها همراه شد، روز پنجشنبه توئیتی از خبرگزاری ایرنا منتشر شد که نشان داد ایران و قدرت های جهانی برای توافق به اجماع رسیده اند، با همین زمزمه ها قیمت دلار در بازار آزاد به کانال ۲۸ هزار تومان بازگشت و اکنون در محدوده ۲۸۲۰۰ تومان نوسان می کند.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، با انتشار توییتی نوشت همه طرف‌ها در مذاکرات وین قبول دارند که در مسیر رسیدن به توافق و برداشتن تحریم‌ها پیشرفت‌هایی رخ داده است.

الیانوف اما باز هم گفته است که همچنان برای رسیدن به نتیجه نهایی، “تداوم اقداماتی بیشتر” ضروری است.

همزمانی توئیت خبرگزاری ایرنا و توئیت نماینده روسیه باعث شده است که بازگشت برجام دوباره در محافل سیاسی و اقتصادی مطرح شود.

ریزش ارز و سیگنال توافق؟
بازار اقتصاد همیشه هوشمند است و قبل از اعلام خبرهای بزرگ نشانه هایی همیشه دیده می شود، اما در نگاه بدبینانه ممکن است بولد کردن خبر توافق، سیاست بانک مرکزی باشد و از این راه بخواهد دلار را تا کانال ۲۷ هزار تومان پایین بکشد.

پرتقاضا شدن بانکی ها
در معاملات امروز شاهد پرتقاضا شدن نمادهای بانکی بودیم وبملت توانست خود را به محدوده ابرکومو برساند اگر بتواند این روند را ادامه دهد می توان به ادامه برجام ادامه داشت.