بر اساس اعلام پلیس راه کشور از ساعت ۲۴ جمعه پنجم فروردین ماه، ممنوعیت تردد بین استانی خودروهای شخصی برداشته می‌شود اما برخی از محدودیت‌ها همچنان ادامه دارد. کدام ممنوعیت‌ها برداشته شده و کدام محدودیت‌ها ادامه دارد؟

به گزارش تهران سایپا شیرعلی نیا به نقل از تجارت‌نیوز، ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیلی یک هفته‌ای در کل کشور وضع کرد که از ۲۶ تا ۳۰ مرداد ماه ادامه داشت. تعطیلی که شامل ادارات دولتی می‌شد اما همزمان با آن ممنوعیت‌هایی برای تردد بین‌ استانی هم وضع کرد.

در ممنوعیت تردد بین استانی، هیچ خودروی شخصی اجازه نداشت از یک استان به استان دیگر برود. هچنین کلیه مجوزهای سفر بین استانی هم در این مدت لغو شد.

با وجود اتمام تعطیلی یک هفته‌ای کرونایی، ممنوعیت تردد بین استانی تا پنجم شهریور ماه ادامه داشت و خودروهای غیربومی نمی‌توانستند وارد استان‌های دیگر شوند.

کدام ممنوعیت‌ها لغو شد؟

اما حالا رئیس پلیس راه کشور اعلام کرد که ممنوعیت تردد کرونایی از امروز، پنجم شهریور به پایان می‌رسد. بر این اساس خودروهای شخصی می‌توانند مانند گذشته بین استان‌ها رفت و آمد داشته باشند. البته خودروهای شخصی مانند گذشته اجازه دارند که به شهرهای نارنجی زرد و آبی سفر کنند و تردد آنها به شهرها و استان‌های قرمز همچنان ممنوع است مگر اینکه افراد مجوز تردد داشته باشند و یا جریمه شوند.

اما کدام محدودیت‌ها ادامه دارد؟ بر اساس اعلام رئیس پلیس راه کشور، سفر به شهرها و استان‌های قرمز همچنان ممنوع است. اما موانع فیزیکی که پلیس راه، جاده را با آن بسته بود برداشته شده است. بر این اساس خودروهای شخصی می‌توانند با داشتن مجوز سفر از فرمانداری وارد شهرهای قرمز شوند و یا جریمه شوند. بر این اساس محدودیت سفر به شهرها و استان‌های قرمز همچنان ادامه دارد.

همچنین محدودیت تردد شبانه در شهرها به قوت خود باقی است. خودروهای شخصی همچنان اجازه ندارند که از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد در شهر تردد کنند و در صورت تردد مشمول جریمه می‌شود.