مجلس شورای اسلامی در جلسه ای علنی به بررسی لایحه دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده 10 ساماندهی صنعت خودرو پرداخت و نمایندگان مخالفت خود را با این امر اعلام کردند.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا : مجلس شورای اسلامی در جلسه ای علنی به بررسی لایحه دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده ۱۰ ساماندهی صنعت خودرو پرداخت و نمایندگان مخالفت خود را با این امر اعلام کردند.

در جلسه علنی امروز مجلس به تاریخ چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱، نمایندگان مجلس زمان خود را به بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن  اختصاص دادند و لایحه دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو که در سال ۱۴۰۱ مصوب شده بود را بررسی کردند.

با اتمام پیشنهادات در جزئیات پیش از رای گییری، رئیس مجلس محمد باقر قالیباف اعلام کرد که این ماده مخالف قانون برنامه است زیرا که ما در قانون برنامه موظف به اسقاط خودرو های فرسوده بودیم اما با این مصوبه عملا اسقاط از رده خارج می شود و بنابراین تصویب چنین چیزی نیازمند دو سوم آرای نمایندگان است.

نمایندگان نیز با رای خود، با تصویب جزئیات این لایحه مخالفت کردند.

قالیباف اعلام کرد: اکنون می‌توانیم حذف آن را به رای بگذاریم اما از آنجا که بحث مربوط به حمل و نقل به ویژه حمل و نقل جاده‌ای برای کشور بسیار مهم است و ما باید مشکل را حل کنیم مجددا این لایحه به کمیسیون می‌رود تا سازوکاری بهتر پیش‌بینی شود.

این لایحه از طرف دولت به قصد رفع مشکل ایجاد شده در صدور مجوز تولید و گره زدن آن به اسقاط خودروهای فرسوده در قانون ساماندهی صنعت خودرو به مجلس شورای اسلامی ارائه شده بود.

با مخالفت مجلس با جزییات این لایحه، تعدادی از نمایندگان دفترچه آیین نامه را روی میز های خود کوبیدند تا به رای مجلس اعتراض کرده و تقاضای مطرح کردن تذکر آیین‌نامه‌ای را داشتند.