وعده‌های عجیب، طرح‌های باورنکردنی و اعداد رویایی همه این‌ها در دوره رکود عمیق بازارها در حال رخ دادن است. یک روز وعده خرید مسکن قسطی و امروز هم طرح وام خرید خودرو خارجی حتی بدون ضامن.

به گزارش سایپا تهران شیرعلی نیا به نقل از تجارت‌نیوز، بازارها در رکود عمیقی به سر می‌برند و اعلام طرح‌های جدید از سوی برخی شرکت‌ها برای جذب مشتری هم بیش از گذشته این مساله را تایید می‌کند. از سوی دیگر با توجه به اخبار اخیر درباره احتمال آزادسازی واردات خودرو خارجی به نظر می‌رسد این موضوع نیز گزینه جذابی برای اجرای برخی طرح‌ها شده است.

وعده‌های عجیب، طرح‌های باورنکردنی و اعداد رویایی همه این‌ها در دوره رکود عمیق بازارها در حال رخ دادن است. یک روز وعده خرید مسکن قسطی و امروز هم طرح وام خرید خودرو خارجی حتی بدون ضامن.

یکی از شرکت‌هایی که برای خرید خودرو وام می‌دهد در طرح خود مدعی است که مشتریان تا سقف دو میلیارد تومان و ۴۸ ساعته می‌توانند وام بگیرند. وام‌های زیر ۲۵۰ میلیون تومان بدون ضامن و وام‌های بالاتر از آن یک ضامن نیاز دارد.

در این طرح برای وام دو میلیاردی دوره ۳۶ ماهه پرداخت اقساط لحاظ شده و مشتری ۳۶ قسط  ۷۵ میلیون تومانی می‌تواند دهد. مبلغ پیش‌پرداخت نیز حدود ۵۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

 

 

حداقل وام در این طرح نیز ۵۰ میلیون تومان است که در آن مشتری برای خرید خودرو داخلی هم می‌تواند بهره ببرد.

برای وامی در حد ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید خودرو خارجی نیز مشتری می‌تواند طی یک دوره ۳۶ ماهه ماهانه حدود ۱۹ میلیون تومان قسط بدهد و حدود ۱۲۴ میلیون تومان نیز پیش‌پرداخت داشته باشد.

نحوه وام گرفتن

اما متقاضیان چطور می‌توانند این وام را دریافت کنند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، طبق ادعای این شرکت مدارک مورد نیاز کارت ملی، شناسنامه، ارائه گردش حساب بانکی، احراز محل سکونت، چک صیادی، مدارک شغلی و مدارک تمکن ملی است و متقاضیان ۴۸ ساعته می‌توانند بدون ضامن این وام را دریافت کنند.

مراحل دریافت وام نیز این طور شرح داده شده است:

۱- ثبت نام آنلاین (اعتبارسنجی آنلاین از طریق شماره موبایل مطابق با کد ملی)

۲- بارگذاری مدارک آنلاین (بارگذاری مدارک هویتی و اعتباری متقاضی و ضامن)

۳- تعیین سقف وام (اعلام میزان وام قابل دریافت بر اساس مدارک ارائه شده)

۴- معرفی خودرو به انتخاب مشتری(انتخاب خودرو متناسب با نوع و سقف وام دریافتی توسط متقاضی)

۵- کارشناسی خودرو با یک بار مراجعه (کارشناسی کامل فنی و بررسی اصالت خودرو توسط کارشناس رسمی دادگستری)

۶- تسویه حساب (انتقال سند و تسویه حساب با فروشنده)

اما آیا استفاده از چنین طرح‌هایی مخاطراتی به همراه ندارد؟ مخاطبان تجارت‌نیوز اگر تجربه تلخ یا شیرینی در این مورد یا خریدهای قسطی مشابه این دارند می‌توانند در بخش کامنت‌ها، تجربه خود را بیان کنند.